قوانين فنگ شويي كه بايد در دكوراسيون رعايت كنيم؟

۲۱۳ بازديد

شايد شما هم جزو افرادي باشيد كه درگير تغيير دادن دكوراسيون منزل شان هستند شايد هم هر چند وقت يكبار دكوراسيون منزل تان را تغيير ميدهيد در اين صورت حتما وقتي درباره دكوراسيون و چيدمان در اينتزنت دنبال ايده هستيد با كلمه فنگ شويي مواجه شده ايد ، اما فنگ شويي دكوراسيون به چه معناست؟ قوانين فنگ شويي كه بايد در دكوراسيون رعايت كنيم چيست؟ در اين مقاله تصميم گرفته ايم تا شما را راهنمايي كنيم كه قوانين فنگ شويي دكوراسيون را در منزل تان رعايت كنيد تا انرژي هاي مثبت اطراف را جذب كنيد و محيط شاد و با نشاطي براي خود و اهالي خانه به وجود آوريد. اين آموزش فنگ شويي قطعا نقطه عطفي در تغيير دكوراسيون شما خواهد بود.

چرا قوانين فنگ شويي را بايد در دكوراسيون رعايت كنيم؟

فنگ شويي دكوراسيون به معناي چيدمان صحيح منزل كه شامل ورودي خانه راهرو آشپزخانه اتاق خواب اتاق كودك حال و پذيرايي مي باشد. فنگ شويي به ما كمك مي كند تا با چيدمان اصولي انرژي هاي مثبت محيط اطراف را جذب كرده و باعث ايجاد نشاط افراد خانه مي باشد. خانه ها پناهگاه و جايگاه امن ما هستند و با اندكي تفكر و تلاش مي توانند ما را در داشتن ذهني آرام و چشم اندازي آرامش بخش ياري كنند. در باور فنگ شويي رعايت يك سري اصول ساده در دكوراسيون داخلي منزل مي تواند شما را تا حد زيادي به آرامش و خوشبختي دروني نزديك گرداند. پس سعي كنيد انرژي مثبت در منزل تان جاري سازيد و از زندگي سالم تر و موفق تري برخوردار شويد. ما در اين مطلب مي خواهيم چند قوانين  مهم و ساده ي فنگ شويي را به شما معرفي كنيم تا انرژي هاي مثبت را در منزل تان پراكنده كنيد. پس تا انتهاي مطلب همراه ما باشيد.

قوانين فنگ شويي در دكوراسيون

1- راهروي ورودي از اهميت ويژه اي برخوردار است و شما نبايد آنجا را خيلي شلوغ و يا به هم ريخته كنيد ، وسايلي كه ضروري نيستند را از آنجا برداريد و فكري به حال كفش ها بكنيد و آن ها را داخل جا كفشي كاملا مرتب قرار دهيد.در فنگ شويي، در ورودي منزل شما (مدخل انرژي) خوانده مي شود. با تميز نگه داشتن آن و نورپردازي مناسب، به آوردن انرژي مثبت به منزل تان كمك كنيد. رنگ آميزي درب ورودي به رنگ سبز، رشد، به رنگ قرمز، ثروت، به رنگ آبي، آسايش، و به رنگ قهوه اي، پايداري را به منزل شما مي آورد. حتي كساني كه از قوانين فنگ شويي تبعيت نمي كنند، بايد بدانند يك تغيير، به سادگي زدن رنگ جديد به درب ورودي مي تواند حال و هوايشان را از اين رو به آن رو كند.

2- يكي از قوانين فنگ شويي كه بسيار با اهميت است اين است كه نبايد آينه روبروي درب ورودي باشد زيرا انرژي هاي خوب و مثبتي كه وارد خانه ميشوند در برخورد با آينه منعكس ميشوند و به بيرون ميروند.

3- شايد نميدانستيد كه انرژي حمام ناخوشايند و منفي است ، براي جلوگيري از جريان داشتن اين انرژي در خانه درب حمام را وقتي از آن استفاده نميكنيد ببنديد.

4- گوشه و كنار منزل را با گل و گياه پر كنيد ، اگر بدانيد گياهان چه تاثير مثبتي بر دكوراسيون خانه ميگذارند هرگز آن ها را فراموش نميكرديد.گياهان انرژي زيادي به فضاي يك خانه يا محيط كار مي آورند. فضاهاي اداري خانگي به بيشترين انرژي مثبتي كه بتوانيد گرد آوريد نياز دارند، بنابراين چرا اين انرژي را از گياهان پر جنب و جوش و پر حرارت نگيريد؟ گياهان بزرگي مثل زنبق، بامبو و گونه هاي يشم در صدر اين ليست انرژي بخش قرار دارند.
اگر فضاي كافي نداريد، يگ گياه خانگي كوچك بهتر از هيچي است. گياهان خود را سالم نگه داريد و به آنها برسيد و آنها در نهايت مهرباني به شما پاسخ خواهند داد.

5- هر قسمت از خانه كه نشتي دارد بايد هرچه زودتر جلوي آن را بگيريد زيرا نشتي ها نماد بدشانسي هستند و باعث ميشوند انرژي مثبت و شادي خانه به بيرون از منزل نشت كند.

6- طبقه همكف از اهميت ويژه تري برخوردار است زيرا انرژي آن به كل خانه تاثير ميگذارد پس هرگز نبايد نامرتب و به هم ريخته باشد سعي كنيد طبقه همكف را هميشه تميز نگه داريد.

7- موسيقي يك عنصر مثبت و آرامش بخش در فنگ شويي است . اگر خانه ي شما خيلي ساكت است، ممكن است فراواني يين يا انرژي غير فعال داشته باشيد – كه مي تواند روي كل خانواده ي شما اثر بگذارد، حتي باعث ناخوشي شما شود.

8-يك فرصت عالي براي جاري كردن يانگ يا انرژي مثبت زماني است كه شما خانه تان را تميز يا روفت و روب مي كنيد. بنابراين تمام پنجره ها را باز كنيد، موسيقي را بلند كنيد و حركت كنيد و به صورت يك برنامه ي منظم، موسيقي آرامي را هفته اي يك بار براي 10 دقيقه در طي چندين ماه روشن كنيد و يك بهبود دائمي در سطح انرژي خود خواهيد ديد.

9-پنج عنصر را در هر اتاق داشته باشيد.در حالي كه نياز نيست 5 عنصر را (آب، چوب، آتش، خاك و فلز) عينا در فضا بياوريد، سعي كنيد از چيزهايي استفاده كنيد كه نشانگر اين عناصر در فضاي شما باشند. براي مثال شيشه يا آينه مي توانند مظهر آب باشند، شمع يا آباژور به جاي آتش و سراميك به جاي خاك باشد. اتاقي با مظاهر اين پنج عنصر احساس راحتي و تعادل بيشتري مي دهد.

10-عكس اعضاي خانواده را در خانه استفاده كنيد! گذاشتن عكس هايي از اعضاي خانواده در گوشه و كنار خانه بسيار خوب است. اما از افراط در اين كار خودداري كنيد. بخصوص در مورد عكس هاي خودتان مراقب باشيد عكسهاي خانوادگي معمولا در شرق خانه قرار مي گيرند و اگر نياز به افراد حامي داريد عكس افراد حامي را در شمال غرب قرار دهيد. عكس شاد خانوادگي را كه براي بهبود روابط خوب هستند در شرق اتاق نشيمن قرار مي دهيم. يادتان باشد كه عكس همسر در دو قاب جداگانه نباشد، بايد هر دو در كنار هم باشند و يا روي ديوار يكي بالا و يك پائين نباشد .

11-پنجره اتاق خواب خود را حداقل ٢٠ دقيقه باز بگذاريد تا انرژي مثبت به داخل اتاق وارد شده و در آن جريان يابد. اين كار باعث مي شود كه مجبور نباشيم هر شب در اتاقي كه انرژي در آن ساكن و محبوس مانده بخوابيم. زيرا اين كار درفنگ شويي چيدمان منزل نتيجه اي جز بروز بيماري براي ما ندارد. باز گذاشتن پنجره به جريان هواي ساكن كمك كرده و هوا و انرژي تازه و شاداب را وارد محل زندگي ما مي كند. با ورود هواي تازه به محيط و چرخش انرژي بهتر روزي با طراوت را شروع كنيد. يكي ديگر از دلايل باز گذاشتن پنجره اين است كه در روز گذشته اگر روز با تنش با مشكلات و يا استرس را گذرانده باشيد با باز نگه داشتن پنجره هواي مانده ديروز را بيرون كرده و از هواي تازه روز جديد استفاده مي كنيد.

فنگ شويي در اصل درباره‌ي مفهوم نيروي زندگي يا جريان انرژي، در خانه است. چندين مكتب مختلف فنگ شويي وجود دارد. شما مي توانيد از روش هاي مختلف براي بررسي و فعال نمودن انرژي ها در خانه و محيط كار خود كمك بگيريد از جمله فنگ شويي شخصي و عدد كوا ، فنگ شويي كلي ، روش مربع لوشو و يا نقشه باگوا ، روش ۴۵ درجه به روش قطب نما و يا درب ورودي و… كمك بگيريد. اگر دوست داريد با اجراي اصول فنگ شويي، آرامش و انرژي هاي مثبت را در دكوراسيون منزل خود جاري سازيد، قوانيني كه در بالا گفته شد را رعايت كنيد. اميدواريم با مطالعه اين مقاله بتوانيد انرژي هاي مثبت محيط اطراف خود را در جهت آرامش و نشاط به درستي جذب كنيد و اين انرژي ها مثبت در سرتاسر زندگي شما جريان داشته باشند.

دوره جامع فنگ شويي

يكي از دوره هايي كه علاوه بر جذابيت زياد، امكان كار و استخدام در آن زياد به چشم مي خورد گرايش فنگ شويي در معماري است. آكادمي معماري داخلي آرت كانر با برگزاري دوره جامع فنگ شويي به افرادي كه اين دوره را به صورت كامل و موفق بگذرانند، پس از پايان دوره، مدرك معتبر از وزارت علوم ارائه مي دهد تا بتوانند به راحتي وارد بازار كار شوند.

برگزاري كارگاه آموزشي فنگ شويي

با توجه به اينكه بازار معماري ايران با كمبود متخصص در حوزه معماري مواجه است.گذراندن دوره فنگ شويي باعث مي شود تا افراد علاقمند به اين حوزه به اشراف و تسلط كافي در اين زمينه دست يابند و انواع راه حل و تكنيك هاي فنگ شويي با توجه به كاربري و نوع معماري هر فضا را بشناسند . مطالب مربوط به فنگ شويي در اين كلاس ها عمدتا مبتني بر مباني نظري معماري مي باشد .در اين دوره ها تاكيد بر آموزش تكنيكهاي عملي فنگ شويي براي سبك هاي مختلف معماري است. ما با برگزاري گارگاه هاي آموزشي حضوري يا آنلاين و محصولات آموزشي به شما كمك ميكنيم تا در حوزه تخصصي خود بي رقيب باشيد. آموزش فنگ شويي با آكادمي معماري آرت كانر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.