معتبرترين استاندارد در مشخصات فني سمنت برد كدام است؟

۲ بازديد

از جمله معتبر ترين استاندارد هاي بين اللملي در خصوص مشخصات فني سمنت برد مي توان به استاندارد BS-EN-12467-2012 اشاره نمود . در اين استاندارد علاوه بر معرفي كلاس هاي A-B-C-D جداول كاربردي در خصوص نتيجه آزمايشات به عمل آمده بر روي فايبر سمنت برد ارائه گرديده است و حداقل ها و مقادير مجاز براي مشخصات فني فايبر سمنت برد مشخص شده است .

بر اساس استاندارد BS EN 12467:2012 فايبر سمنت برد ها با توجه به مقاومت در شرايط اقليمي و آب و هوايي به چهار دسته و بر اساس مقاومت خمشي به پنج كلاس تقسيم مي شوند .

كاربرد فايبر سمنت برد در كلاس هاي مختلف چهار گانه

كلاس A : فايبر سمنت برد هاي مناسب كاربرد در محل هاي كه در معرض گرما ، رطوبت بالا و يخ زدگي هستند ( مناسب استفاده در محيط بيرون و همه ي اقليم هاي جغرافيايي )

كلاس B : فايبر سمنت برد هاي مناسب كاربرد در محل هاي كه در معرض گرما ، رطوبت و به ندرت در معرض يخ زدگي هستند ( مناسب استفاده در محيط بيرون و اقليم هاي جغرافيايي معتدل و گرم ) فايبر سمنت برد در اين كلاس بايستي از رطوبت و يخ زدگي محافظ شود و يا در محيط بيرون استفاده نگردد .

كلاس C : فايبر سمنت برد هاي اين كلاس مناسب كاربرد داخلي بوده و ممكن است در معرض گرما و رطوبت قرار بگيرند . اما نبايستي در معرض يخ زدگي باشند .

كلاس D : فايبر سمنت برد هاي مناسب استفاده در لايه هاي پشت كار

سمنت برد داراي مشخصات فني استاندارد از چه مواد اوليه تهيه مي شود؟

  • آب: خمير سلولز را خودشناور مي كند و سيمان را فعال كرده و محكم مي سازد.
  • خمير سلولز: خاصيت انعطاف پزيري و ارتجاعي بودن مصالحرا افزايش مي دهد.
  • خاكستر توليد شده در كوره: به عنوان يك پر كننده عمل مي كند. (برخي از توليد كننده ها از ماسه سيليسي استفاده مي كنند.)
  • سيمان پرتلند: كليه مواد تشكيل دهنده را به يكديگر مي چسباند و از خاك رس، آهن و سنگ آهك تشكيل شده است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد