عيب يابي سقف كاذب كناف

سرويس محتوا سازي سورنا

عيب يابي سقف كاذب كناف

۲ بازديد

متاسفانه هميشه صحبت از كيفيت كناف نيست ! و در اكثر مواقع شاهد آنيم كه كارفرمايان ، فقط با تهيه يك ليست از پيمانكاران و پرسيدن نصفه و نيمه قيمت ، دست به انتخاب كساني ميزنند كه قرار است بخش مهمي از نازك كاري ساختمان خود ( يعني سقف كاذب ) را انجام دهند . مجموعه اين عوامل سبب شده تا برخي از كارفرمايان از كار كردن با كناف ترديد داشته باشند و با بروز ترين سيستم ساخت و ساز خشك يعني كناف كه در حال حاضر بخش عمده اي از بازار ساختمان جهان را در دست دارد ، به ديده ترديد بنگرند و حاضرند تن به سيستم هاي پر هزينه و زمان بر قديمي مانند رابيتس كاري بدهند، اما با كناف كار نكنند!

عيب يابي سقف كاذب كناف

در اين مقاله به اشتباهات متعدد در اجراي نامطلوب سقف كاذب كناف پرداخته و بر آن هستيم تا با اطلاع رساني صادقانه كارفرمايان را از خطرات احتمالي اجراي نامطلوب كناف آگاه سازيم ، اشتباهات در سيستم كناف به دو دسته تقسيم مي شوند.

الف – اشتباهات كارفرمايان در كار با كناف:

۱- توجه داشتن محض به كاهش هزينه در بين كارفرمايان :

اين اشتباه صرفا منحصر به كار كارفرمايان با كناف نمي باشد.اما معمولا شاهديم برخي در گرفتن قيمت از پيمانكاران اين سوال مطرح مي شود سقف كاذب متري چند ؟! و در نهايت بين دو يا سه پيمانكاري كه پايين ترين قيمت را ارائه كرده اند يكي را انتخاب ميكنند و پس از انجام كار از سيستم كناف گلايه ميكنند در حالي كه شايد كساني كه به هر قيمتي حاضرند كار سقف كاذب انجام دهند ممكن است يا جنس متفرقه ( غير كناف ) به كار ببرند يا از فاصله زير سازي بزنند و سازه كمتري در سقف كاذب به كار ببرند.

۲-عدم آگاهي كارفرمايان از نحوه صحيح اجراي ديوار و سقف كاذب كناف :

كارفرمايان بايد لا اقل الف باي استفاده از سيستم كناف را بدانند تا در صورت اشتباه يا تخلف پيمانكار به او تذكر داده و از اجراي نامطلوب كار بپرهيزند.

۳-عدم وجود قرارداد جامع و آينده نگرانه :

در صورتي كه قرارداد كارفرمايان آينده نگرانه نباشد يا در آن آيتم هاي محول شده به پبمانكار كناف ديده نشده باشد قطعا كار با دلخوري يا مشكل مواجه خواهد شد. نقشه كار بايد پيوست قرار داد باشد. در قرارداد نوع پانل ، تاكيد بر استفاده از صرفا محصولات كناف ، بتونه كاري يا عدم آن ، نحوه محاسبه كار انجام شده ، نحوه پرداخت ، محل دقيق هالوژن ها ، انجام يا عدم انجام ماستيك ، حمل و نقل مصالح تا پاي كار يا عدم آن قيد شود.

۴-نديدن نمونه كار پيمانكار كناف :

كيفيت و دقت اجراي مجريان كناف گستره ي زيادي دارد . توصيه موكد اين است كه در واگذاري كار به پيمانكار نمونه كار وي ديده شود تا از كيفيت اجراي وي اطمينان حاصل شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد