آب هيدروژنه مزايا و معايب

سرويس محتوا سازي سورنا

آب هيدروژنه مزايا و معايب

۷۸ بازديد

آب هيدروژنه مزايا و معايب ، يا آب غني شده با هيدروژن آبي است كه حاوي مولكول هيدروژن به صورت محلول است. هيدروژن مهمترين عامل آنتي اكسيداني شناخته شده در جهان است. آب هيدروژنه « آب قليايي » حاوي فلزات قليايي نظير كلسيم و منيزيم است. ضمنا در برخي از آب ها از جمله آب قليايي توليد شده در كارخانه لوكساب منيزيم و كلسيم خالص وجود دارد. منيزيم خالص در آب واكنش كندي دارد كه باعث يونيزه شدن آب و توليد هيدروژن مي گردد.

فوايد مصرف آب غني از هيدروژن براي بدن

مولكول آب داراي دو اتم هيدروژن است كه با اتم اكسيژن پيوند برقرار كرده است. آب قليايي لوكساب داراي منيزيم خالص است. منيزيم خالص با آب واكنش داده و با تجزيه مولكول آب توليد هيدروژن مي نمايد:

منيزيم + آب ß هيدروكسيد منيزيم + هيدروژن

هيدروژن از طريق تنفس جذب پاييني دارد. ولي وقتي گاز هيدروژن در آب محلول است به صورت پايدار در مي آيد. به همين دليل به سرعت جذب مي شود. هيدروژني كه خاصيت درماني دارد، هيدروژن محلول است.

آب هيدروژنه با بالا بردن قدرت آنتي اكسيداني بدن به طور انتخابي راديكالهاي آزاد مخرب را از بين مي‌برند.

هيدروژن سبك‌ترين عنصر شناخته شده‌است پس به راحتي به هر بخش بدن نفوذ مي‌كند. وجود راديكالهاي آزاد مخرب در خون باعث لخته شدن گلبولهاي قرمز مي‌شود و بيماريهاي مختلفي را با كاهش تعداد گلبولها باعث مي‌شود.

اضافه كردن آب غني از هيدروژن غلظت گلبولهاي قرمز را كاهش مي‌دهد و آنها را از مرگ نجات مي‌دهد همچنين غشاي سلولي را از راديكالهاي آزاد مخرب حفظ  مي‌كند و كمك به خروج سلولهاي مرده از بدن مي‌كند. به علاوه هيدروژن تنها آنتي اكسيدانتي است كه قادر است به ميتوكندري در داخل سلول و  DNA نفوذ كند .

به طور كلي هيدروژن تنها آنتي اكسيدانتي است كه قابليت رفتن به تمامي ارگانهاي بدن انسان و سلولهاي مغزي را دارد.

يافته‌ها و مطالعات معتبر علمي هيچ اثر جانبي را در مصرف آب غني از هيدروژن نشان نداده‌اند.

وقتي آب غني از هيدروژن مصرف مي‌شود، هيدروژن به سرعت در داخل بدن حركت مي‌كند و در مواجه با راديكالهاي مخرب به آب تبديل مي شود. اين پديده كه يك واكنش احيا ناميده مي‌شود، هيچ اثر جانبي را به دنبال ندارد.

هيدروژن در تركيب با راديكالهاي آزاد به شكل آب از بدن خارج مي‌شود. هيدروژن هيچ ضرري را حتي در مصرف مقدار زياد ندارد. از آنجا كه هيدروژن به آساني در بدن پخش مي‌شود، هيدروژن باقيمانده از راه بازدم از بدن خارج مي‌شود. پس نتيجتاً مصرف آب غني از هيدروژن هيچ اثر جانبي ندارد.

دلايل اكسيد شدن بدن چيست ؟

بدن انسان دقيق ترين و منظم ترين كارخانه خلقت است. در كارخانه بدن هر لحظه ميليون ها واكنش شيميايي انجام مي شود كه به حفظ سلامت و نظم بدن كمك مي كند. وقتي بدن تحت فشار قرار مي گيرد واكنش هاي شيميايي با نقص دچار شده و مواد خطرناكي به نام راديكال هاي آزاد اكسيژن را توليد مي كند.

اين فشار مي تواند به دليل وارد شدن بيش از حد يك ماده در بدن، كمبود مواد مورد نياز و يا فشار هاي جسمي و روحي باشد كه باعث نقص در واكنش ها شده و راديكال اكسيژن توليد مي كند.

طي اكسيداسيون الكترون ها از يك ماده به ماده ديگر منتقل مي شوند و در اثر اين واكنش ها راديكال هاي آزاد توليد مي شوند. راديكالهاي آزاد اكسيژن بسيار خطرناك و ناپايدارند هستند و براي پايدار شدن با مواد مختلف واكنش داده و بدن را اكسيد مي كنند.

اكسيد شدن باعث تخريب سلولها شده و مشكلات مختلف را در بدن ايجاد مي كند. اغلب بيماري هاي مزمن به دليل اكسيد شدن بدن به وجود مي آيند. حتي پير شدن در اثر اكسيد و تخريب سلولهاي بدن رخ مي دهد.

راديكال‌هاي آزاد يعني اكسيژن‌هاي فاقد يك الكترون، مي‌توانند به DNA هسته سلول كه ماده اساسي و حياتي ژنتيكي سلول‌هاست حمله كنند و سلول را به جهش ژنتيكي وادارند.

اولين گام در روند سرطاني شدن سلول است و يا به قسمت چرب غشاء سلول‌ها حمله مي‌كنند و سلول‌هايي كه فاقد مواد ضد اكسيد كننده لازم هستند، كاملا بي‌دفاع، تخريب و فاسد مي‌شوند و اين فساد باعث از هم گسيختگي كامل ساختمان غشاء سلولي مي‌شود.

مولكول‌هاي چرب فاسد شده، مولكول‌هاي اطراف خود را فاسد مي‌كنند و اين روند ممكن است تا زماني كه به شكلي حاد خود را نشان دهد ادامه يابد.

اكسيد كننده‌ها اغلب از محيط خارج خواسته يا ناخواسته به بدن وارد مي‌شوند، مانند آلودگي هوا، مواد شيميايي سمي، حشره كش‌ها، دود سيگار و برخي از داروهاي شيميايي و غيره كه همه از محيط خارج وارد بدن آدم مي‌شوند

آنتي اكسيدان ها چه تاثيري در بدن مي گذارند ؟

آنتي اكسيدان مولكولي است كه قابليت جلوگيري از اكسيد شدن ساير مولكول ها را دارد. اين مولكول ها با از بين بردن راديكال هاي آزاد موجب پايان يافتن زنجيره اين واكنش ها مي گردند و با اكسيد كردن خودشان ساير واكنش هاي اكسيداتيو را مهار مي كنند. آنتي اكسيدان ها باعث افزايش قدرت سيستم ايمني مي گردند و در نتيجه ميزان عفونت را در بدن كم مي كنند.

آنتي اكسيدان ها مي توانند بخشي از آنزيمهاي سيستم ايمني بدن و يا مواد معدني و ويتامين هاي ضروري بدن باشند. در واقع بيشتر آنتي اكسيدان ها اعم از آنتي اكسيدان هاي طبيعي نظير ويتامين ها و آنزيم ها با اهدا هيدروژن راديكالي، راديكال اكسيژن را خنثي مي كنند. به عنوان مثال ويتامين ث كه يكي از شناخته شده ترين آنتي اكسيدان ها است يك اتم هيدروژن به راديكال آزاد اكسيژن مي دهد و راديكال آزاد را خنثي مي كند.

مزاياي آب هيدروژنه چيست ؟

•    آنتي اكسيدان قوي
•    به راحتي توسط بدن شما جذب مي‌شود.
•    افزايش انرژي و جلوگيري از خستگي
•    ضد پيري
•    محافظت از عملكرد ميتوكندري‌ها (ميتوكندري اندامكي است كه وظيفه آن تنفس سلولي است و وسيله انتقال انرژي است).
•    مبارزه با خستگي عضلاني
•    به سلامت پوست كمك مي‌كند.
•    به سلامت بهتر در طول پاك‌سازي كبد و پاك‌سازي ساير اندام‌ها كمك مي‌كند

خريد آب قليايي لوكساب به صورت آنلاين

آب قليايي لوكساب به عنوان اولين و تنها آب قليايي در ايران اقدام به توليد آب قليايي با دانش روز دنيا و جديدترن دستگاه هاي توليد آب قليايي نموده است، شركت لوكساب امكان خريد آب قليايي را به صورت آنلاين نيز فراهم آورده است. شما براي خريد آب قليايي  صورت آنلاين به صفحه ثبت سفارش مراجعه نماييد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.