مهارت هاي مورد نياز پيمانكار نما

سرويس محتوا سازي سورنا

مهارت هاي مورد نياز پيمانكار نما

۶۲ بازديد

پيمانكار نما علاوه بر نظارت بر كار كاركنان اجراي نما، بايستي به گونه اي برنامه ريزي نمايد كه همه اقدامات در راستاي انجام پروژه مطابق با ضوابط و قوانين موجود صورت پذيرند. تا تخطي در انجام اجراي نما پيش نيايد و در وقت معين ساختمان را تحويل دهد.مسئوليت هاي اصلي پيمانكار نما شامل برنامه ريزي هاي فردي و انجام همه فعاليت هاي مرتبط با ساخت و ساز نماهاي ساختمان هاي مسكوني يا تجاري و … مي باشد. اگر مي خواهيد بيشتر با مهارت هاي مورد نياز پيمانكار نما آشنا شويد تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد:

مهارت هاي مورد نياز پيمانكار نما

• پيمانكار نما يك شخص حقيقي يا حقوقي است كه تخصص كافي را در حوزهاجراي نما ساختمان‌ها دارد.

• پيمانكارنما بايد قدرت تصميم‌گيري صحيح و سريع داشته باشد و بتواند برنامه‌ريزي دقيق را براي اجراي كامل پروژه ارائه دهد.

• پيمانكار نما موظف است پروژه پيمانكاري اجراي نما ساختمان را در مدت زمان مشخص شده به پايان برساند؛ در غير اين صورت بايد تمام تمهيدات و پيش‌بيني‌هاي لازم را براي مواقع اضطراري و وقوع حوادث ناخواسته انجام دهد.

• پيمانكار نما، فردي منضبط، خوش اخلاق، مدير و با سابقه درخشان در حوزه تخصصي خود است.

• يك پيمانكار نما ساختمان بايد نگاه فني به پروژه داشته باشد و در حين انجام پروژه نيز از خلاقيت استفاده كند.

• يك پيمانكار نما بايد يك مدير تحقيق و كارآمد باشد. او بايد بتواند پروژه را دقيق و سريع پيش ببرد.

• يك پيمانكار نما وظيفه دارد تيم كاري با تجربه را براي اجراي نما خود به كار گيرد.

• يك پيمانكار نما ساختمان موظف است كه تمام تلاش خود را براي اجراي پروژه‌ها صرف كند. همچنين به كارفرما متعهد مي‌شود تا بهترين مصالح ساختماني را براي اجراي نما او فراهم نمايد.

• پيمانكاران نما ساختماني بر انواع قراردادهاي پيمانكاري نما ساختمان مسلط هستند و مي‌دانند كه كدام قرارداد براي چه نوع پروژه مناسب است.

• براي پيمانكار نما ساختمان در حوزه بازسازي نما نياز به افراد با تجربه‌ تري دارد. يك پيمانكار نما با تجربه تمام موارد بازسازي ساختمان را براي شما تشريح مي‌كند.

پيمانكار نما چه وظايفي دارد؟

شركت‌هايي كه در حوزه پيمانكاري نما ساختمان فعاليت مي‌كنند داراي تيم تخصصي، مهندسان با تجربه و تجهيزات مرتبط هستند. يك پيمانكار نما در صورتي مي‌تواند پروژه را با حداكثر بهره‌وري ارائه دهد كه داراي تيم با تجربه و ماهر باشد. در اين صورت است كه يك پروژه پيمانكاري ساختمان با كيفيت بالا به پايان مي‌رسد. تمام افرادي كه در يك شركت پيمانكاري نما با يكديگر همكاري مي‌كنند، به وظايف خود پايبند هستند. همچنين از شرايط قرارداد و تعهداتي كه بين دو طرف قرارداد وجود دارد آگاه مي‌باشند.

نحوه كار با پيمانكار نما چگونه است؟

نحوه كار با پيمانكارنما ساختماني در هر مقياسي كه بايد به صورت بسيار شسته و رفته بر اساس منعقد كردن قراردادهايي ميان كارفرما و پيمانكار ساختماني صورت مي‌گيرد. مفاد و مواردي كه در اين قرارداد ذكر خواهد شد تعيين كننده نحوه همكاري ميان دو طرف كارفرما و پيمانكارها خواهد بود. به عنوان نمونه در اين قرارداد در مورد نحوه خريد مصالح و پرداخت هزينه‌ها از سوي كارفرما بحث خواهد شد. نحوه كار با پيمانكار ساختماني به صورت درصدي، اماني، دستمزدي و مقطوع خواهد بود.

پيمانكار نما در اجراي نما چه مواردي را بايد رعايت كند؟

۱-معماري ساختمان: عمر مفيد يك ساختمان مسكوني حدود ۳۰ تا ۵۰ سال است .بايد براي اين سال ها به فكر يك طراحي نماي ساختمان زيبا و چشمگير بود تا از زيبايي و ابهت ساختمان طي اين سال ها كم نشود و ايجاد خستگي در چشم افراد نكند.

۲- ايجاد هماهنگي با معماري شهري: هر شهر و محله اي هويت و شخصيت مخصوص به خود را دارا است. يك طراحي نماي ناهماهنگ و ناهمگون به تاريخ ، زيبايي و بافت منطقه لطمه مي زند. براي همين است كه هنگام طراحي نماي ساختمان بايد به معماري شهر و منطقه توجه ويژه نمود.

۳- تعرفه طراحي نماي ساختمان : براي اين كه ساختمان يك نماي زيبا و مناسب با بودجه داشته باشد بايد از همان ابتدا يك طراحي درست و حساب شده انجام شود. تعرفه طراحي نما ساختمان بسته به متريال و تعداد طبقات متفاوت است. با بررسي دقيق و كارشناسي ميتوان از افزايش قيمت طراحي نما ساختمان جلوگيري كرد.

پيمانكار نما چه اصولي را براي طراحي نما ساختمان بايد بداند؟

زيبايي نماي يك ساختمان روي جذابيت بيشتر فضاي عمومي تاثيرگذار است . بهتر است يك ساختمان علاوه بر منحصر به فرد بودن با همسايگي هايش نيز هماهنگي داشته باشد و خطوط و متريال هايي از نماهاي آن منطقه در طراحي نما ديده شود. در طراحي نما،بايد فرهنگ و بافت منطقه بررسي شود و با هنر معماري و خلاقيت طراح تركيب شود تا ظاهر چشم نوازي براي ساختمان ساخته شود.

نورپردازي نما :

نورپردازي باعث ميشود نماي ساختمان در شب مانند روز تاثير گذار باشد. از اين رو طراحي نورپردازي به اندازه طراحي خود نما حائز اهميت است. نورپردازي نبايد خيلي خيره كننده باشد. در نگاه اول بايد نما به چشم بيايد و بعد نورپردازي جلب توجه كند.

پويايي در طراحي نما :

با تغيير ابعاد بازشوها و تركيب متريال هاي مختلف و استفاده از المان هاي افقي و عمودي ميتوان نماي پويايي ايجاد كرد. نماي ساختمان پويا و سيال در نگاه بيننده جذاب تر و از لحاظ بصري با ارزش است.

خوانايي نما :

سادگي و خوانايي نما براي ساختمان هاي چند طبقه و بلند مرتبه از اصول طراحي نما است و بايد در طراحي از ايجاد تنوع بيش از اندازه جلوگيري شود. استفاده از مصالح تك رنگ با بافت هاي شبيه به هم ميتواند در ايجاد خوانايي مثمر ثمر باشد .استفاده از المان هاي برجسته افقي و عمودي باعث كاهش اين يكنواختي ميشود.

سازگاري نما با اقليم :

توجه به شرايط آب و هوايي منطقه از مهمترين اصولي است كه بايد در طراحي معماري ساختمان به آن توجه شود. نما به عنوان بدنه ساختمان، وظيفه محافظت از ساختمان و مهيا كردن آسايش ساكنين را بر عهده دارد. پس بايد در شرايط متغير جوي، از سازه در برابر تنش هاي آب و هوايي محافظت نمايد.

سازگاري نما با سازه :

اولين نكته در ايستايي يك نما ،اتصال اصولي آن به سازه ساختمان است. فرايند طراحي نما يك حركت رفت و برگشتي از پلان به سازه است . بدنه نما با در نظر گرفتن اينكه از چه مصالحي استفاده ميشود، بايد اتصالات محكمي با سازه اصلي داشته باشد. بنابراين بايد تمام جزئيات طراحي نما با نقشه سازه منطبق باشد. از مشخصه هاي يك ساختمان استاندارد، اتصالات يكپارچه بدنه ساختمان با ساختار و سقف ميباشد.

پيمانكار نما براي اجراي نما از چه مصالحي استفاده مي كنند؟َ

نوع مصالح و سبك نماي ساختمان نشان دهنده كاربري و هويت ساختمان است.در پروسه طراحي نما و انتخاب سبك و متريال بايد سازه و كاربري ساختمان در نظر گرفته شود. دوام و حفظ زيبايي مصالح در درجه اول و وزني كه هر كدام به نماي ساختمان ميدهند در درجه دوم از عوامل تاثير گذار در انتخاب نوع مصالح نما محسوب مي شوند. استفاده از مصالح سبكي مانند ورق آلومينيوم ، چوب، اچ پي ال و همچنين سراميك پرسلاني ، سنگ هاي صنعتي و فايبرسمنت ، در كدام وزن هاي متفاوتي به نماي ساختمان مي دهند.

امروزه تكنولوژي جديدمصالح نويني از قبيل ترموود ، كامپوزيت، سوييس پرل يا گاما استون را در اختيار طراحان و سازندگان قرار داده است . نماي كرتين وال شيشه اي يا گلس ويو نيز كه خود خاصيت سازه اي دارد سازگاري مناسبي با سازه نماي ساختمان دارد.

به طور كلي در طراحي نماي يك ساختمان تنوع رنگ و تنوع بافت از اهميت زيادي برخودار است. شما مي توانيد با انتخاب مصالح مناسب و در نظر گرفتن جزييات فني و تركيب بندي به نماي مناسبي دست يابيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.