فرمول توليد زغال فشرده چيست؟

سرويس محتوا سازي سورنا

فرمول توليد زغال فشرده چيست؟

۵۶ بازديد

امروزه توليد زغال به يكي از سودآورترين مشاغل دنيا تبديل شده است و با توجه به افزايش مصرف كنندگان اين محصول باعث شده تا افرادي كه تصميم به راه اندازي كارگاه توليدي دارند در مسير خط توليد زغال فشرده گام بگذراند.اما فقط داشتن انگيزه و سرمايه براي راه اندازي خط توليد زغال فشرده كافي مي باشد و نيازي نيست افراد آموزش هاي لازم توليد زغال را بياموزند و رمز واز رمز و راز فرمول توليد زغال فشرده آگاهي داشته باشند؟به طور قطع تمامي موارد گفته شده بايد رعايت شود تا توليد كننده زغال فشرده در اوايل شروع بكار با ورشكستگي روبرو نشود و توانايي سود آوري را داشته باشد.اگر شما از آن دست افرادي هستيدكه به توليد زغال فشرده علاقه داريد و تصميم داريد تا در اين شغل به صورت حرفه اي فعاليت كنيد به شما توصيه مي كنيم تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد زيرا مي خواهيم به بررسي فرمول توليد زغال فشرده بپردازيم و براي شما بيان كنيم كه فرمول توليد زغال فشرده چيست؟

فرمول توليد زغال فشرده چيست؟

مي دانيم كه انواع زغال در زندگي روزمره انسان استفاده هاي بسياري دارد كه مي توان به روشن كردن شعله و آتش جهت طبخ غذا و كاربرد در در شومينه و غيره اشاره نمود و نيز براي توليد و ساخت ماسك هاي ضدگاز به كار مي رود. همچنين از ماده گرافيت سفت و پودر شده در آثار هنري به كار گرفته مي شود. اين ها مواردي از كاربرد انواع زغال در زندگي انسان ها مي باشد كه به آن اشاره نموديم. اما در اين قسمت از مقاله به بيان توضيحاتي در رابطه با فرمول ساخت زغال فشرده مي پردازيم.

در توليد و ساخت زغال‌ فشرده از مواد اوليه خاك اره، خاك زغال و پوست گردو يا بادام استفاده مي شود. در شروع كار، ماده اوليه اصلي خاك اره و ديگر ضايعات دورريز چوب در كارخانجات، توسط دستگاه مخصوص جداسازي و سرند شده و در مرحله بعد به داخل دستگاه فشرده‌سازي هيدروليك مي روند.

براي فشرده كردن مواد اوليه تركيب شده با هم و فشار زياد اعمال شده در اين عمليات، ماده خاك اره و خاك زغال بي هيچ گونه مواد اضافي و چسبناك، خيلي خوب به يكديگر مي چسبند و بنابراين مواد بعد از مرحله فشرده سازي به صورت مستطيلي يا چهارگوش‌ به قطعات كوچكتر و جداگانه اي مبدل مي شوند.

فرمول زغال

بايد بگوييم در توليد زغال فشرده هيچ فرمول ثابت و خاصي وجودندارد اما روش هايي نيز هست كهبا آموزش و رعايت آنها مي توان دست به توليد زغال هاي فشرده زد.ما در اين قسمت از مقاله فرمول زغالي را براي شما بيان مي كنيم و به شما آموزش مي دهيم تا بهترين زغال را توليد كنيد.
دقت داشته باشيد كه يك زغال فشرده ي عالي فقط در شرايط عالي توليد ميشود نه با يك فرمول خاص و ثابت،توليد يك زغال فشرده ي با كيفيت به شرايط مختلفي نياز دارد كه شامل موارد زير مي باشد و توضيحاتي درباره هريك از آنها را براي شما بيان مي كنيم:

  • فصل: مهم ترين عامل در صنعت زغال فشرده،همين فصل مي باشد زيرا ما بقي عوامل تحت تاثير اين مورد مي باشند.
  • رطوبت خاك اره: يكي از مهم ترين عواملي كه باعث ميشه زغال فشرده محكم،عالي و بي ترك و يا علت ترك خوردن زغال باشد،همين رطوبت خاك اره ميباشد.رطوب خاك اره در فصل هاي سرد بايد كمتر باشه و در فصل هاي گرم تر بايد رطوبت خاك اره بيشتر باشد.
  • ميزان پوست گردو و خاك زغال: تنها مواردي كه ميتوان گفت كه در فرمول زغال فشرده تقريبا ثابت است و نسبي نيست همين پوست گردو و خاك زغال مي باشد.تقريبا ۱ گوني ( ۳۰ كيلويي تا ۴۰ كيلويي) پوست گردو در هر واگن.و ۲ تا ۳ گوني خاك زغال كه اين هم به نسبت ريزي و درشتي متغير است.دقت داشته باشيد كه پوست گردو ي بيشتر باعث سنگيني زغال فشرده و حرارت بيشتر زغال فشرده و ريزش كمتر خاكستر زغال فشرده نيز ميشود،پس استفاده كمي بيشتر پوست گردو ضرري ندارد و در اين خصوص به شما پيشنهاد مي كنيم دست و دلباز باشيد.
  • مشعل: مشعل و ميزان آتش آن يعني همان درجه حرارت نيز در فرمول توليد زغال فشرده يك چيز نسبي مي باشد ولي در فصل گرم طبيعي است كه درجه ي آن را كم كنيد چون خاك اره  از رطوبت كمتري برخوردار مي باشد و در فصل سرد ترميزان درجه حرارت آتش را بيشتر كنيد زيرا خاك اره از رطوبت بيشتري برخوردار مي باشد.
  • لوله سينوسي: جالب است بدانيد كه لوله سينوسي داراي طول مشخصي مي باشد و بهترين طول آن كه همان طول استانداردآن مي باشد ۱۸ متر است كه در اين مسير خاك اره به اندازه كافي رطوبت خود را از دست مي دهد و اگر شن و ماسه در خاك اره باشد تا حدودي در اين مسير ۱۸ متري بماند و گير كندو ميتوان براي حفظ كردن گرماي داخل لوله سينوسي از عايق مانند پشم شيشه يا پشم سنگ استفاده كرد.خاك اره در طول مسير تا رسيدن به سكلون بطور يكنواخت گرما مي بيند و عمليات صمغ دهي خاك اره انجام مي شود.
  • درجه المنت: درجه المنت درفصل هاي سرد بايد بالا باشد و چيزي حدود ۳۸۰درجه است و اين هم باز نسبت به ميزان رطوبت خاك اره،متغير مي باشد.و در فصل هاي گرم تر حدود ۲۳۰ درجه است.وقتي دما در بهترين حالت است يك طرح هشتي مانند چريكي و يا پلنگي روي بريكت ظاهر مي شود.دقت داشته باشيد كه با بالا بردن دما مي شود تا حدودي ترك هاي ريزي كه به دليل رطوبت بالا ي خاك اره به وجود آمده را از بين برد.
  • سيلندر: جنس سيلندر و ساييده شدن سيلندر در جمع كردن خاك اره و فشردگيه بريكت خيلي مهم بوده كه البته فهميدن عمر سيلندر به كمي تجربه نيازمند است. ولي جاي نگذاني نمي باشد زيرا بد ترين سيلندر هم ۴۰ واگن را ميزند.

خط توليد زغال فشرده

با توجه به مواردي كه در قسمت بالا براي فرمول توليد زغال فشرده بر اي شما بيان كرديم بدون وجو دستگاه هاي خط توليد زغال فشرده توليد آن ميسر نمي باشد.به همين دليا لازم است كهبراي خط توليددز غال فشرده دستگاه هاي موردنياز توليد زغال فشرده را تهيه كنيد كه شامل موارد زير مي باشد:

  • دستگاه سرند
  • دستگاه آسياب كن
  • دستگاه اكسترودر
  • كوره
  • دستگاه خشك كن كه شامل :مشعل دمنده گازي يا گازوئيلي،مخزن،لوله كشي سينوسي،مكنده توربيني،سيكلون گريز از مركز.

روش توليد زغال از خاك اره

خط توليد زغال فشرده از فشرده شدن خاك اره در دماي ۴۰۰ درجه تحت فشار متوسط در دستگاه اكسترو در توليد مي شود.بعدا وارد كوره ميشود در دماي ۶۰۰ درجه سلسيوس گاز زدايي و قطران كشي مي شود تا موقع استفاده از ذغال بدون بو و دود باشد .بهتر است بگوييم داخل كوره ميرود و به ۱۰۰ درصد كربن خالص تبديل مي شود.

آموزش توليد زغال فشرده

در گروه زغال صنعت ، آموزش مهمترين نقش را دارد . ما تاكيد داريم كه شما آموزش نصب و راه اندازي خط توليد زغال را كامل ببينيد . چرا كه بايد بتوانيد روي كار خود مسلط باشيد و بايد بتوانيد در صورت ايجاد مشكل در خط توليد ، خودتان مشكل را حل كنيد . البته كه ما هميشه در كنارتان خواهيم بود و در صورتي كه نتوانستيد ما برايتان انجام ميدهيم . اما آموزش راه اندازي خط توليد زغال به شما كمك ميكند كه در زمان خود صرفه جويي كنيد و كمترين خواب را در روند توليد و خط توليد خود داشته باشيد . آموزش نصب خط توليد زغال به شما كمك مي كند كه با اجزاي دستگاه بيشتر آشنا شويد و هر چه علم شما بالا تر رود توانايي شما نيز افزايش پيدا مي كند . آموزش را جدي بگيريد . آموزش سرمايه شماست .

معايب توليد زغال فشرده

بطور كل مي توان گفت توليد زغال فشرده از معايب خاصي برخوردار نمي باشد كه از راه اندازي خط توليد آن منصرف شويد. اما در صورتي كه برخي توليدكنندگان از مواد شيميايي مثل چسب استفاده كنند، اين يك عيب و نقص براي آن دسته از زغال هاي فشرده محسوب مي شود. در صورتيكه فرآيندهاي توليد زغال فشرده به درستي انجام نشود، زغال خروجي كيفيت مطلوب را ندارد و در هنگام استفاده حرارت زيادي ندارد و ميزان دودي كه توليد مي كند بالاست. بنابراين سعي كنيد از فروشگاه هاي معتبر خريد كنيد تا زغالي با كيفيت نصيب تان شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.