قوانين فنگ شويي چيست ؟

سرويس محتوا سازي سورنا

قوانين فنگ شويي چيست ؟

۶۶ بازديد

فنگ شويي بدر واژه به عنوان باد و آب تعريف مي شود، زيرا “فنگ” به معني باد و “شوي” به معني آب است. اين عناصر با سلامتي و خوشبختي همراه هستند و استفاده از فنگ شويي در خانه مشتري شما جريان انرژي را بهبود مي بخشد. با اين حال، اين يك عمل چيني باستان است و قوانين فنگ شويي بايد رعايت شود! منظم نگه داشتن خانه و كمك به حال اعضاي خانه هدف از اجرا قوانين فنگ شويي در خانه است. فنگ شويي در همه ابعاد زندگي كاربرد دارد. مانند قوانين فنگ شويي خانه، قوانين فنگ شويي دكوراسيدن، قوانين فنگ شويي معماري، قوانين فنگ شويي ذهن، فنگ شويي ازدواج، فنگ شويي براي لاغري، ازدواج، ثروت و …

فنگ شويي چيست؟

فنگ شويي يك فلسفه باستاني چيني است كه به دنبال يافتن تعادل و هماهنگي بين عناصر است. گنجاندن فنگ شويي فراتر از اصول طراحي غربي از نظر راحتي يا زيبايي است. درعوض تأكيد بر سلامت جسمي و رواني، موفقيت و روابط سالم است كه از طريق جريان مثبت انرژي ايجاد مي شود.

فنگ شويي كه اغلب به عنوان هنر جايگذاري شناخته مي شود، در مورد موقعيت يابي عناصر مختلف براي بهينه سازي “Chi” يا انرژي است. دو عنصر آب و باد در فنگ شويي نه تنها براي وجود انسان اساسي و حياتي هستند، بلكه در سراسر جهان نيز مورد توجه مي باشند.

در حالي كه اصول فنگ شويي در بسياري از عناصر زندگي اعمال مي شود، اما معمولاً در خانه، معماري و دكوراسيون بيشتر رعايت مي شود زيرا ابزارهاي مورد استفاده در تجزيه و تحليل فنگ شويي به راحتي مي توانند در بافت خانه به كار روند.

عناصر فنگ شويي

پنج عنصر مهم فنگ شويي چوب، فلز، خاك، آب و آتش است.

چوب : چوب نماد رشد و نشاط است. قرار دادن وسايل چوبي در فضاي خانه رشد شخصي را ترغيب مي كند. گياهان و مبلمان چوبي روش هاي ساده اي براي افزودن اين عنصر هستند.

فلز : فلز نماد منطق و هوش است و از دانش و وضوح ذهني پشتيباني مي كند. با قاب هاي فلزي يا مجسمه ها اين عنصر را به فضاي خود اضافه كنيد.

زمين : زمين نماد ثبات و تعادل است و به ثبات كمك مي كند. عنصر زمين را با سنگ، كريستال و تصاوير منظره به داخل خانه بياوريد.

آب : آب نماد خرد و آرامش است و به شفافيت و آرامش كمك مي كند. آينه ها، سطوح بازتابنده و آكواريوم ها روش هايي براي افزودن عنصر آب به فضاي خانه شما هستند.

آتش : آتش نماد شور و انرژي است. درواقع آتش نماينده تحول، گسترش و نوسان است. از شمع و اشياي قرمز استفاده كنيد تا فضاي خانه خود را با آتش افزايش دهيد.

قوانين مهم فنگ شويي

  • خانه خود را از شلوغي پاك كنيد

اگرچه به نظر مي رسد اين يك مشكل واضح براي حل و فصل خانه باشد، اما ما همه در جمع كردن چيزهايي كه عملكرد خاصي در خانه ندارند، مقصر هستيم. به گفته بنكو، بهم ريختگي چيزي غير از ناراحت كننده بصري است: او مي گويد: “اين يك لنگر پرانرژي است كه مانع بروز بهترين چيزها در زندگي ما مي شود.” بهم ريختگي زياد مانع از شفافيت فكر مي شود و مي تواند از نظر عاطفي ما را سنگين كند. درواقع اولين اصل فنگ شويي در خلوت كردن فضا و سادگي است.

  • مسير ورودي خانه را خلوت نگه داريد

بنكو مي گويد: “درب جلو در فنگ شويي بسيار مهم است.” به هر حال، اين درگاه اصلي است كه از طريق آن انرژي وارد خانه شما مي شود. براي جلوي در ورودي آينه نصب كنيد.

  • تعادل پنج عنصر را حفظ كنيد

پنج عنصر زمين، چوب، آتش، آب و فلز مي توانند به صورت فيزيكي يا نمادي در خانه شما وجود داشته باشند. به عنوان مثال، شما مي توانيد عنصر آتش را با رنگ هاي گرم مانند قرمز و نارنجي بياوريد  يا مي توانيد آتش واقعي را با يك شومينه يا يك شمع سوزان داشته باشيد.

  • نمادهاي منفي را حذف كنيد

نمادگرايي دائماً ما را بطور روزمره بمباران مي كند. از ادبيات، علائم راهنمايي و رانندگي و فيلم ها هميشه با نمادگرايي هدايت مي شويم. غالباً، ما ناخواسته با داشتن نمادهاي موجود در فضاي خود، چالش هاي موجود در زندگي خود را تقويت مي كنيم.

  • نور طبيعي را به حداكثر برسانيد

تعجب آور نيست كه نور طبيعي مي تواند احساس خوشبختي و مثبت تري در ما ايجاد كند. استفاده از نور طبيعي اغلب براي درمان بسياري از بيماري ها تجويز مي شوند. وقتي مي خواهيد فضايي را گسترش دهيد و نور بيشتري به وجود آوريد از آينه ها كمك بگيريد. نكته كليدي در اينجا اين است كه بسيار مراقب آنچه آينه منعكس مي كنند باشيد. حواستان باشد آينه ها منظره آرام را منعكس كنند نه نماي بهم ريختگي را؟!

قوانين فنگ شويي در دكوراسيون

قوانين فنگ شويي در دكوراسيون نيز استفاده گسترده اي دارد و با رعايت قوانين فنگ شويي مي توان انرژي هاي مثبت را وارد خانه كرد. در ادامه به كلي ترين قوانين فنگ شويي در دكوراسيون مي پردازيم:

  • از رنگ براي فنگ شويي استفاده كنيد

رنگ يك روش بسيار قدرتمند براي انتقال انرژي در فنگ شويي دكوراسيون است. به كمك رنگ مي توانيد سريع تر به نتايج مطلوب خود برسيد.

ممكن است بسياري از آنها را از قبل داشته باشيد يا ممكن است به يك چشمه زيبا و هنرهاي عالي فنگ شويي و يا شايد يك تصوير بودا در دفتر خانه خود براي طراحي دكوراسيون نياز داشته باشيد. تهيه محصولات لازم برا اجراي قوانين فنگ شويي در دكوراسيون قدم مهمي در اين راه است.

  • از دكور مدرن به عنوان درمان فنگ شويي استفاده كنيد

براي انجام درست قوانين فنگ شويي در دكوراسيون بايد بدانيد كه هر عنصر و محصول را در كجاي خانه قرار دهيد تا قوانين فنگ شويي به درستي رعايت شود. در نظر داشته باشيد كه استفاده و جانمايي نادرست عناصر فنگ شويي در دكوراسيون خانه يا محل كار، هيچ تاثير مثبتي ندارد. چه بسا كه تاثيرات منفي هم خواهد داشت.

قوانين فنگ شويي خانه

وقتي نوبت به خانه مي رسد، مي خواهيد با فنگ شويي خانه ثروت يا خوشبختي را به خانه خود بياوريد. در صورتي كه قوانين فنگ شويي در خانه به درستي اعمال شود، مي تواند بر ثروت، شغل، سلامتي و حتي زندگي عاشقانه شما تأثير مثبت بگذارد. فنگ شويي به عنوان يك راهنما براي ايجاد هماهنگي و تعادل بين يين و يانگ، دو انرژي با خواص متفاوت عمل مي كند. اين يك كار پيچيده است، اما نتيجه اي كه دارد به شما در داشتن زندگي آرام كمك مي كند.

قوانين فنگ شويي آشپزخانه

آشپزخانه يكي از سه ستون مهم يك فنگ شويي خوب در خانه است (اتاق خواب و حمام دو ستون ديگر است) زيرا در اين مكان غذاهاي مغذي تهيه و پخته مي شود تا انرژي شما و خانواده شما را تأمين كند. همچنين پنج عنصر فنگ شويي آتش (اجاق گاز)، آب (سينك ظرفشويي و يخچال)، چوب (ميز)، زمين (كاشي) و فلز (دسته هاي فلزي، تجهيزات پخت و پز) را در خود جاي داده است.

از قرار دادن آشپزخانه در قسمت جلوي خانه يا نزديك درب ورودي خودداري كنيد زيرا اين امر مي تواند باعث ايجاد مشكلاتي در غذا خوردن و تغذيه مي شود، در حالي كه اين امر همچنين مهمانان را ترغيب مي كند تا پس از صرف غذا سريعاً از خانه خارج شوند.

قوانين فنگ شويي اتاق خواب

اتاق هاي خواب اصلي بايد انرژي حسي كافي داشته باشند و براي تقويت خواب آرام باشند. بنابراين حواس پرتي مانند تلويزيون، كامپيوتر، وسايل ورزشي، كاغذ بازي و بي نظمي را از بين ببريد.

اتاق هاي خواب بايد از نور كافي برخوردار باشند و براساس مناطق باگوا و عناصر شخصي فنگ شويي رنگ هاي مناسبي داشته باشند. به عنوان مثال، اگر شما به عنصر چوب تعلق داريد، بهتر است از رنگ هاي آتشين مانند قرمز و نارنجي كه به عنصر آتش تعلق دارند خودداري كنيد و به ترتيب به عنوان آبي و قهوه اي به عناصر آب و زمين تعلق بگيريد.

قوانين فنگ شويي حمام

حمام ها نبايد رو به آشپزخانه يا درب ورودي باشند زيرا اين اعمال  را فنگ شويي بد مي داند. براي تقويت چي مثبت در حمام، فضاي حمام را بدون لك و بدون سر و صدا نگه داريد. همچنين، براي زيبا سازي آن ها  از افزودن روغن هاي اساسي و گياهان آروماتراپي استفاده كنيد.

براي رعايت قوانين فنگ شويي نيازي نيست كل وسايل زندگي خود را بفروشيد يا تغييرات اساسي در آن به وجود آوريد، زيرا فنگ شويي در سازگاري با زندگي ما بنا شده است. در عوض، قوانين فنگ شويي در مورد تنظيم چيدمان منزل شما براي بهبود جريان چي است.

شما مي توانيد خانه اي با انرژي قوي فنگ شويي داشته باشيد بدون اينكه سبك طراحي مدرن را از بين ببريد. از همه مهمتر، خانه خود را تميز نگه داريد، از رنگ هاي مناسب استفاده كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه نور زيادي در خانه شما وجود دارد تا به تعادل انرژي فنگ شويي كمك كند زيرا مهم ترين قوانين فنگ شويي سادگي، نظم و استفاده از وسايل ضروري است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.