اجراي نماي لوكس

سرويس محتوا سازي سورنا

اجراي نماي لوكس

۵۱ بازديد

به طور طبيعي نما اولين چيزي است كه يك بازديد كننده قبل از ورود به محل سكونت خود به آن توجه مي كند. معماران مبتكر و خلاق هميشه سعي در اطمينان از زيبا بودن نما دارند. مواد انتخابي آنها براي يك نما ممكن است از بتن گرفته تا چوب ، سنگ ، آجر ، شيشه يا حتي فلز باشد. هميشه در نگاه اول اين نماي ساختمان است كه اگر اجراي نماي لوكس بر روي آن انجام گرفته شده باشد ميتواند توجه هر مخاطبي را به سمت خود جلب كند. اگر مي خواهيد درباره اجراي نماي لوكس مطالب بيشتري تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد:

اجراي نماي لوكس

همانطور كه ميدانيد از مهم ترين بخش هاي يك ساختمان كه بيشتر در معرض ديد است و زيبايي اش توجه بيشتري را به سمت ساختمان جلب ميكند نماي ساختمان است. هميشه در نگاه اول اين نماي ساختمان است كه اگر اجراي نماي لوكس بر روي آن انجام گرفته شده باشد ميتواند توجه هر مخاطبي را به سمت خود جلب كند.بنابراين اينكه نما را به دست چه كساني ميسپاريد تا برايتان طراحي كنند بسيار امر مهمي است . سعي كنيد طراحي نماي لوكس ساختمانتان را به دست كساني بسپاريد كه قبلا در اين زمينه فعاليت هاي حرفه اي داسته اند و توانته اند نماهاي لاكچري و قشنگي ارائه بدهند.

منظور از نماي لوكس چيست؟

همانطور كه ميدانيد كلمه ي لاكچري در لغت به معناي لوكس بودن و گران بودن است . در طراحي نماي لوكس نيز اين واژه در بين مردم به معناي نماهاي پرزرق و برق و گران تلقي ميشود.

حال اگر بخواهيم نماي لوكس را به طور اصولي تعريف كنيم، بايد بگوييم نماي لوكس يك نماي صرفاگران قيمت نيست، بلكه منظور از يك نماي لوكس يك نماي راحت است كه طراح سعي دارد در طراحي آن راحتي و چشم نوازي نما را به حداكثر برساند.

اجراي نماي لوكس

اجراي نماي لوكس

در اجراي نماي نماي لوكس مهم ترين موضوع چيست؟

مهم‌ترين موضوعي كه بايد در طراحي و اجراي نماي لوكس در نظر گرفت، راحتي و آرامش ساكنين ساختمان و البته ساكنين محله و شهر است.
در طراحي نماي لوكس ساختمان در اولين مرحله رنگ بندي نما بررسي ميشود. استفاده از رنگ هاي خاص و كلاسيك مانند:كرم ،خاكستري و… ميتواند در لوكس شدن نماي ساختمان تاثير زيادي بگذارد. از ديگر موارد تاثير گذار بر لاكچري شدن نماي ساختمان، استفاده از سنگ هاي آنتيك در نماي ساختمان است. سنگ يكي از متريال هاي لوكس براي طراحي نماي ساختمان است كه طراحان در اكثر طراحي هاي خود از آن بهره ميبرند.

براي اجراي نماي لوكس بهتر است از چه متريالي استفاده كرد؟

بسياري از طراحان براي اجراي نماي لوكس از سنگ استفاده مي كنند . سنگ يكي از متريالي است كه بعنوان متريال لوكس براي نماي ساختمان شناخته شده است و از همين بابت نيز توجه بسياري از طراحان را به خود جلب كرده است . نماي سنگ در انواع رنگ ها و طرح هاي خاص خود پياده سازي مي شود كه در اينجا آنها را بيان نميكنيم چرا كه از حوضله اين مقاله خارج است . در اين مقاله به مبحث طراحي نماي لوكس ميپردازيم.

اگر ميخواهيد اجراي نماي لوكس داشته باشيد و نماي ساختمانتان در بين ساير ساختمان ها از همه بيشتر بدرخشد و چشم ها را به خود خيره كند از نماي سنگي رومي استفاده كنيد . اگر كار طراحي نماي لوكس شما را گروه طراحي دكوراسيون و ساختمان انجام ميدهند از آنها بخواهيد كه از نوع سنگ رومي براي ساختمان شما استفاده كنند چرا كه تمايز بسيار زيادي وجود دارد بين يك ساختمان نماي سنگ معمولي و ساختماني كه در اجراي نماي لوكس آن از سنگ رومي استفاده شده است.

از روي كه نماي سنگ رومي در تهران شروع به جلب توجه مردم شد ديگر تقريبا در هر جايي كه نياز به لاكچري بودن ساختمان حس ميشد مردم از اجراي نماي لوكس با سنگ رومي استفاده ميكردند و اين خود مقدمه اي شد براي شروع استفاده از اين نوع نماها در تهران و شهر هاي بزرگ و كوچكي كه ميخواستند ساختمان هاي لوكسي داشته باشند.

مانند بسياري از كارهاي ديگر كه نياز به تخصص داشت ، انجام اين كار يعني طراحي نماي لوكس و استفاده از سنگ هاي رومي نيازمند تخصص است و هر كسي از عهده اين كار بر نمي آيد . بنابراين بايد نيروهايي كارآزموده براي انجام اجراي نماي لوكس داشته باشيم كه بتوانند با درستي و كيفيت بالا اين كار را به اتمام برسانند.

همچنين براي نماسازي ساختمان هاي مدرن بهتر است از ترموود به همراه نورپردازي استفاده كرد و استفاده از نماي رومي را براي ساختمان هاي مدرن توصيه نمي كنيم.

اجراي نماي لوكس

اجراي نماي لوكس

متداول ترين سبك و متريال براي اجراي نماي لوكس كدامند؟

نماي ترموود

يكي ديگر از انواع متريال ها براي اجراي نماي لوكس، چوب ترمود است . اين نوع متريال به علت قيمت بالايي كه دارد در همه ي نماها استفاده نميشود و تنها براي نماي ساختمان هاي لوكس استفاده مي شود.

مزاياي نماي ترموودچيست ؟

۱- طول عمر بالاي چوب

۲- سازگار با طبيعت

۳- مقاومتِ بالا در برابر تغيير شكل

۴- مقاومت بالا در برابر رطوبت

۵- مقاومت بالا در برابر حمله ي حشرات

هزينه هاي نماي ترمووود :

چوب ترمووود: قيمت ترمو وود با ضخامت ۱۱ ميل هر متر مربع ۱۳۰ هزار تومان، ضخامت ۱۶ ميل ۱۶۵ هزار تومان و ضخامت ۱۹ ميل ۱۷۵ هزار تومان مي باشد.

زيرسازي نما: زيرسازي نماي ترمووود با الوارهاي چوبي انجام مي شود و به صورت بسته بندي به فروش مي رسد.
قيمت زيرسازي ۲ در ۳ بسته ۹ تايي، ۸۰ هزار تومان.
قيمت زيرسازي ۲ در ۴ بسته ۹ تايي، ۱۱۰ هزار تومان.
قيمت زيرسازي ۳ در ۵ بسته ۹ تايي، ۱۶۰ هزار تومان.
لمبه سونايي هم متر مربعي ۷۰ هزار تومان مي باشد.

اجرت نصب: هزينه نصب و اجراي نماي ترمووود حدود متري ۷۰ هزار تومان مي باشد.

ساير هزينه ها: ساير هزينه هاي اجراي نما مثل ابزارآلات، پرت و… نيز متر مربعي حدود ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته مي شود.علاوه بر نوع و رنگ متريال استفاده شده در نما، نورپردازي هم ميتواند به لاكچري شدن نما كمك زيادي كند.اگر نورپردازي ساختمان به صورت اصولي طراحي شود نماي بيروني ساختمان درشب جلوه خاص و بي نظيري پيدا مي كند.

اجراي نما فايبر سمنت برد

اجراي نماي فايبر سمنت برد (سمنت برد ) با توجه به محل و شرايط مورد استفاده به روش هاي مختلفي قابل انجام مي باشد. فايبر سمنت برد صفحات سيماني پيش ساخته اي است كه از الياف طبيعي مانند سيليس و سلولز توليد شده است. با توجه به همين خاصيت، از فايبر سمنت برد مي توان در هر اقليمي استفاده كرد. از اين رو اجراي نما سمنت برد نيز با استقبال زيادي از سوي معماران و پيمانكاران همراه است. البته براي انتخاب طرح و اجراي نما بهتر است با طراحان مشورت كنيد.

اجراي نماي لوكس

اجراي نماي لوكس

اجراي نما خشك

اجراي نما سراميك خشك در ساري به دليل پايداري، ايمني بالا، قيمت كمتر، استحكام بالا، عدم جذب آب و مقاومت بالا در برابر خوردگي بسيار مورد توجه است. اجراي نما سراميك خشك در پروژه هاي بزرگ ساختماني، معماران نماي سراميك خشك را ترجيح مي دهند. مزيت اجراي نماي سراميك خشك اين است كه از سراميك هاي پرسلاني به جاي سراميك هاي غير پرسلاني استفاده مي شود.

اجراي نما كرتين وال

اجراي نماي كرتين وال در واقع از يك روكش فلزي غيرسازه اي(قاب) استفاده مي كند. نماي كرتين وال خود ايستا مي باشد. يعني هيچگونه بار اضافي را بر سازه وارد نمي كند. از مزيت هاي اجراي نماي كرتين وال مي توان به عدم نفوذپذيري هوا، باد و آب اشاره كرد. اجراي نما كرتين وال مرسوم شده است و مجريان نما و معماران علاوه بر زيبايي كار، براي كاهش هزينه ها نيز استفاده از اين نما را توصيه مي كنند.

هزينه اجراي نماي لوكس چقدر است؟

اين روزها تا نام لوكس يا لاكچري به گوش ما مي‌خورد، نخستين چيزي كه به ذهن همگان مي‌رسد، گران قيمت بودن آن است. طبيعتا نماي لوكس هم از اين قضيه مستثني نيست و مشمول آن مي‌شود. البته از لحاظ ويژگي‌هاي موجود در يك نماي لوكس، اين قضاوت اشتباه نيست، اما مسئله اين است كه اولويت اين موضوع نيست. يعني وقتي از نماي لوكس يا اجراي يك نماي لاكچري صحبت مي‌كنيم، منظورمان اجراي يك نماي صرفا گران قيمت و نمايي كه صرفا هزينه‌اي هنگفت بر روي دست بگذارد نيست، بلكه منظور چيز ديگري بوده و اين معني به مرور زمان تغيير كرده است. اگر معني لوكس يا لاكچري را در لغت نامه جست‌وجو كنيد، نخستين معني‌اي كه با آن مواجه مي‌شويد «راحتي» است. به اين معني كه نخستين منظوري كه از اين لغت و تركيب‌هايش (مثلا نماي لوكس) بايد به ذهن برسد، راحتي و آرامش خاطر بالا است. بنا بر اين مهم‌ترين مسئله‌اي كه در طراحي و اجراي يك نماي لوكس مدرن بايد در نظر گرفت، راحتي و آرامش خاطر مشتري و در واقع ساكنين ساختمان است. البته ذكر اين نكته هم ضروري است كه اين مسئله صرفاً شامل ساكنين ساختمان نمي‌شود و ساكنين محله و تمام كساني كه به نوعي با اين ساختمان ممكن است سر و كار داشته باشند هم جزئي از آن خواهند بود.

بنا بر اين تعاريف و موضوعاتي كه مطرح شد، نماي لوكس و مدرن، نمايي است كه در اجرا و طراحي آن، راحتي و چشم‌نوازي به حداكثر ممكن برسد. طبيعي است كه در آن، ممكن است هزينه و قيمت طراحي نما نيز به تناسب بالا برود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.