نحوه پخت برنج با تكنيك جديد

سرويس محتوا سازي سورنا

نحوه پخت برنج با تكنيك جديد

۲ بازديد

اطلاعات زيادي در مورد نحوه پخت برنج وجود دارد – شايد به اين دليل كه يك غذاي اصلي ساده و ارزان است. اما پشت بسته برنج يك چيز در مورد طرز پخت آن مي گويد و سرآشپز مورد علاقه شما چيز ديگري مي گويد. ما شما را با تمام روش‌هاي مختلف براي پخت انواع مختلف برنج آشنا مي‌كنيم و مطمئن مي‌شويم كه هرگز كته، سفت يا سوخته نمي‌شود. مطمئنا اگر نسبت به خريد عمده برنج اقدام كرده باشيد ، روي كيسه و بسته بندي چيزي به عنوان دستور پخت درج نشده است، پس براي آگاهي از تكنيك هاي پخت برنج با ما همراه باشيد.

اول و مهمتر از همه: هميشه برنج را قبل از پختن بشوييد

مهم نيست كه چگونه برنج خود را مي پزيد (يا كدام نوع را درست مي كنيد)، مهم است كه آن دانه ها را بشوييد. انجام اين كار نشاسته اضافي را از بين مي برد. نشاسته كه روي برنج باقي مي ماند، نتايج نامطلوب و صمغي ايجاد مي كند. برخي از دستور العمل ها به شما مي گويد كه برنج را در يك كاسه قرار دهيد و آب آن را چندين بار عوض كنيد، اما ما فكر مي كنيم ساده ترين روش اين است كه آن را در يك صافي مشبك آبكشي كنيد. دانه ها را در حالي كه آب روي آن ها مي ريزيد با دست هم بزنيد تا به طور يكنواخت آبگيري شوند. وقتي آب شفاف شد، آبكشي تمام شده است. آيا در تشخيص واضح بودن يا نبودن آن مشكل داريد؟ يك كاسه شفاف زير آب تخليه برنج قرار دهيد، اجازه دهيد حباب‌هاي آن ته نشين شود و سپس نگاهي بيندازيد.

برشته كردن برنج را در نظر بگيريد

اين مرحله ضروري نيست. اما اگر وقت داشته باشيد، طعم طبيعي برنج را افزايش مي دهد. به سادگي يك قاشق چاي خوري كره يا روغن زيتون را روي حرارت متوسط ​​در قابلمه اي كه قرار است برنج را در آن بپزيد گرم كنيد. برنج را اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد تا بوي مغزي به مشام برسد – كمي شبيه پاپ كورن. اگر برنج سفيد را برشته مي‌كنيد، مي‌بينيد كه رنگ آن برنزه مي‌شود.

طعم دادن به آب را فراموش نكنيد

اضافه كردن مقدار زيادي نمك به آب پخت و پز كمك زيادي به متعادل كردن طعم برنج تمام شده شما مي كند. اگر بعد از پخت برنج را فراموش كرده و مزه دار كنيد، متوجه طعم ناخوشايند نمك خواهيد شد.

پخت برنج به روش كلاسيك

وقتي به درست كردن برنج فكر مي كنيد، اين تكنيكي است كه احتمالاً به ذهنتان خطور مي كند زيرا كلاسيك ترين است. با بهترين برنج ايراني دانه بلند معمولي فوق العاده عمل مي كند. اگر با چيزي مانند برنج دانه كوتاه روبرو هستيد، هميشه مي‌توانيد دستورالعمل‌هاي بسته را براي نحوه تطبيق اين تكنيك با انواع مختلف بررسي كنيد.

برنج را آبكشي كنيد.

از نسبت مناسب آب استفاده كنيد. 2 قسمت آب و 1 قسمت برنج را به يك قابلمه بزرگ اضافه كنيد. براي برنج كمي سفت تر، از 1 قسمت مايع تا 2/3 قسمت برنج استفاده كنيد.

آب رو بزاريد جوش بياد. پس از جوش آمدن، كمي نمك به آن اضافه كنيد.

جوشيدن را حفظ كنيد. حرارت را كم كنيد، در قابلمه را با يك درب محكم بپوشانيد و به آرامي بجوشد.

بدون هم زدن بپزيد. حدود 18 دقيقه بپزيد تا آب جذب شود. سعي كنيد تا پايان زمان پخت هم نزنيد تا بخار آن خارج نشود. هر كاري كه انجام مي دهيد، در حين پختن برنج را با هم مخلوط نكنيد – اين كار باعث ايجاد برنج چسبناك مي شود.

اجازه دهيد برنج با دمكني استراحت كند. شعله را خاموش كنيد و اجازه دهيد برنج به مدت 10 دقيقه روي آن بماند. در طول اين مدت، برنج براي قد كشيئن بيشتر بخار مي شود.

پخت برنج به روش پاستا

با كمال تعجب، مي توانيد برنج را مانند ماكاروني در مقدار نامحدود آب بپزيد. اين يك تكنيك عالي براي انواع برنج مانند برنج قهوه‌اي و برنج شمال است كه پختن آن زمان طولاني مي‌گيرد. همچنين اين يك روش هوشمندانه براي پخت يك مقدار بزرگ از هر نوع برنج بدون پلوپز است. پختن مقدار زياد برنج پخته شده با استفاده از روش كلاسيك ممكن است مشكل باشد، زيرا آب بسيار بيشتري وجود دارد كه بايد به طور مداوم بجوشد. به جاي آن چه بايد كرد.

برنج را آبكشي كنيد.

آب را به جوش بياوريد، سپس برنج را اضافه كنيد. قابلمه را با آب پر كنيد (نيازي به اندازه گيري نيست) و نمك بزنيد – درست مثل آب ماكاروني. آن را به جوش بياوريد و سپس با دقت به مقدار دلخواه برنج اضافه كنيد.

جوش را حفظ كنيد. بدون درپوش و بدون هم زدن بجوشانيد تا زماني كه برنج نرم شود .

برنج را آبكش كنيد. برنج را از طريق يك صافي توري ريز آبكش كنيد.

طرز تهيه برنج رستوراني بدون ته ديگ

هنگامي كه در حال پختن انواع معطر برنج مانند باسماتي و ياس هستيد، چند تكنيك هوشمند وجود دارد كه مي توانيد در اين روش براي تقويت طعم طبيعي آجيلي آنها استفاده كنيد.

برنج را آبكشي كنيد.

برنج را برشته كنيد تا مغز آجيل را تكميل كنيد. ما عاشق برشته كردن انواع برنج هستيم، اما وقتي برنج معطر را برشته مي‌كنيد، نتيجه مي‌شود به صورت تصاعدي خاموش مي شود. 1 قسمت برنج را با مقداري روغن يا كره به قابلمه اضافه كنيد و 2 تا 3 دقيقه روي متوسط ​​بپزيد تا برشته به نظر برسد و بوي آجيل بدهد.

قبل از اضافه كردن آب به برنج، آن را به جوش بياوريد. در همين حين 2 قسمت آب را به جوش بياوريد. ريختن آب در حال جوش روي برنج به كنترل مقدار دقيق آبي كه اضافه مي‌كنيد كمك مي‌كند، چيزي كه براي برنج باسماتي و برنج ايراني مهم است زيرا روي برنج نشاسته‌اي هستند و مي‌توانند در نهايت چسبناك شوند. هدف شما رسيدن به دانه هاي جداگانه است.

برنج را بجوشانيد. حرارت را كم كنيد، درب آن را ببنديد و بجوشانيد تا مايع جذب شود، حدود 18 دقيقه.

اجازه دهيد برنج با پوشش استراحت كند. شعله را خاموش كنيد و اجازه دهيد برنج به مدت 10 دقيقه بماند تا دم بكشد.

پخت برنج با پلوپز

پلوپزها با كاهش فشار هوا در بالاي مايع به سرعت كار مي كنند و آن را به جوشيدن سريع تر كمك مي كنند.

برنج را آبكشي كنيد.

از نسبت آب به برنج 1:1 استفاده كنيد. اين نسبت براي دسته هاي بزرگتر نيز صدق مي كند. در حالي كه مي توان آن را با مقادير كمتري استفاده كرد، آب با سرعت يكساني جذب نمي شود، كه مي تواند بر نتيجه نهايي شما تأثير بگذارد. شما بايد كمي با اجاق گاز بازي كنيد، با استفاده از دستورالعمل هاي كتابچه راهنماي خود، تا ببينيد چه چيزي با دستور العمل هاي مختلف و براي نيازهاي فردي شما بهترين كار را دارد.

بگذاريد پلوپز همه كارها را براي شما انجام دهد. دكمه “روشن” را فشار دهيد تا اجاق گاز زمان پخت را كنترل كند.

اجازه دهيد برنج با پوشش استراحت كند. اجازه دهيد حدود 10 دقيقه روي آن را بپوشانيد تا پف كند.

نحوه پخت برنج در مايكروفر

اين تكنيك براي برنج دانه بلند، متوسط ​​و كوتاه كار مي كند. اين سريع است و نتايج خوبي ايجاد مي كند.

برنج را آبكشي كنيد.

از يك ظرف بزرگ مقاوم در برابر حرارت استفاده كنيد. يك ظرف پخت مربعي كاسه بزرگ كاملاً كار مي كند. به خاطر داشته باشيد كه برنج با پخته شدن منبسط مي شود.

از 2 قسمت برنج به 3 1/2 قسمت آب استفاده كنيد.

اول مايكروويو روي بالا بدون پوشش. در مايكروويو قرار دهيد تا زماني كه سوراخ هاي بخار ظاهر شود و مقدار زيادي آب از بين برود. اگر از 2 فنجان برنج استفاده مي كنيد، اين مدت حدود 10 دقيقه خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد