قيمت اجاره ويلا در سوادكوه

سرويس محتوا سازي سورنا

قيمت اجاره ويلا در سوادكوه

۲ بازديد

شهرستان سوادكوه كه مركز شهرستان پل سپيد است، در استان مازندران واقع شده و از آن به عنوان يكي از از شهرستان هاي شمال مرز و بوم ياد مي شود. از نظر جغرافيايي همين شهرستان در حيطه البرز مركزي و در مجاورت استان سمنان واقع شده است. شهرستان سوادكوه از سمت شمال جغرافيايي به سوادكوه شمالي، از سمت جنوب به فيروزكوه و ارفه كوه، از سمت غرب به بابل و از شرق به ساري و ارتفاعات دودانگه محدود مي شود.

سوادكوه در واقع در يك دره طولاني قرار گرفته مي باشد و به دليل همجواري همين ناحيه با جلگه هاي جنوبي و درياي خزر شاهد آب و هواي خاصي در اين حيطه هستيم. عمده بارش هاي اين حوزه‌ در نواحي ناچيز ارتفاع شمالي و به شكل باران بوده و به عامل همجواري همين حوزه‌ اساسي رشته كوه هاي البرز، شاهد آب و هواي سرد سيري در بخش هاي جنوبي سوادكوه هستيم. مراتع شهرستان سوادكوه يك عدد از بهترين و غني ترين مراتع در مرحله ميهن به حساب مي آيند. در واقع همين مراتع سرسبز و يگانه سرانجام آب و هواي فوق العاده حوزه‌ سوادكوه است. به جهت هجرت و اجاره ويلا در سوادكوه حتما قبل از هجرت آب وهوا را محاسبه نماييد چون سوادكوه در پاييز و زمستان غالبا باراني است.

گويش مردمان سوادكوه

اگر بخواهيم نگاهي به زبان مردم همين شهرستان انداخته و آن ها را از نظر لهجه تكلم و زبان باز‌نگري كنيم، بايستي گفت كه بوميان همين منطقه به زبان مازندراني صحبت كرده و شاهد آن هستيم كه كلمه و واژه هاي بسيار متعددي از گويش طبري در زبان مردم حوزه‌ سوادكوه وجود دارد.

ويژگي بسيار حياتي منطقه سوادكوه از لحاظ گويش، آن هست كه اين حيطه به نسبت ديگر نقاط كشور ايران كاهش تحت نفوذ گويش و فرهنگ وتمدن بيگانه قرار گرفته ميباشد و بخش اعظمي از مردمان همين منطقه كماكان كليدي گويش و گويش كهن خود صحبت مي كنند.

جاذبه هاي گردشگري سوادكوه

منطقه سواد كوه مملو از جاذب ه هاي گردشگري هيجان انگيز و فوق العاده ميباشد و همين موضوع سبب ساز شده تا گردشگران فراوان متعددي در طول سال به همين حيطه مهاجرت كرده و از آن تماشا داشته باشند. در ادامه شما را مهم اهميت ترين كشش هاي سوادكوه آشنا خواهيم كرد.

درياچه لفور سوادكوه

درياچه لفور كه در شيرگاه واقع شده يكي از گيرايي  هاي گردشگري فوق العاده شهرستان سوادكوه به حساب مي آيد. شما مي توانيد در اطراف همين درياچه فضاي سبز زيبا، آب و هواي متعادل و پوشش گياهي انبوه را بازديد كنيد. اجاره ويلا در لفور در بين بيشه و دامنه كوه از تفريحات دائمي تهراني ها محسوب مي شود.

آبي كه در درياچه لفور در طي سال عده مي شود منشاء اصلي تامين آب مناطق دوچندان زيادي نظير بابل، بابلسر، قائم شهر، خزر شهر، فريدون كنار، جويبار و… است.

اگر دلداده عكاسي مي باشيد و دوست داريد بهترين تصاوير را از طبيعت جمهوري اسلامي ايران تصويب كرده و آن را اصلي ديگران به اشتراك بگذاريد، به شما سفارش مي كنيم كه حتما در ماه  هاي ارديبهشت تا شهريور سري به درياچه لفور زده و از همين حوزه‌ ديدني و ديدني مشاهده داشته باشيد.

براي دسترسي به همين ناحيه صرفا به اندازه هست به استان مازندران رفته، در شهرستان سوادكوه وارد شهر شيرگاه شده و در ناحيه دهستان لفور اين درياچه زيبا و مختص را پيدا كنيد. نا گفته نماند اجاره كلبه در شيرگاه نيز مضاعف لذت بخش و مختص است.

غار زنگيان

براي كساني كه دلداده غارنوردي ميباشند و يا به صورت فن ‌اي به همين عمل سرگرم هستند، غار زنگيان در حيطه سوادكوه مورد فوق العاده اي براي تفريح است. همين غار كه در روستاي زنگيان در حيطه زيرآب واقع شده است، يكي از زيباترين غارهاي حيطه سوادكوه به حساب مي آيد.

در همين غار، دو مسير اهميت سازه هاي آهكي به منظور پيمايش در غار وجود داراست كه مي توانيد آن ها را پيدا كنيد. چنانچه عشق مند ميباشيد تا از يك غار قشنگ و يگانه آهكي در حيطه شمال مملكت بازديد كنيد، به شما سفارش مي دهيم تا حتماً سري به غار زنگيان در حيطه سوادكوه بزنيد.

پل ورسك

بدون هيچ شك وترديد و ترديدي اگر بخواهيم يك عدد از مهم ترين پل هاي مرزوبوم را اسم ببريم، بايستي به شمال كشور آمده و به پل زيباي ورسك اشاره كنيم. در واقع اين پل نقش بسيار مهمي در برد متفقين در جنگ جهاني دوم داشت و نيروهاي فراوان زيادي از متفقين اساسي استفاده از خط روش آهن و عبور از پل ورسك خود را به مناطق جنگي رساندند.

فرآيند ايجاد پل ورسك در سال ۱۳۱۳ آغاز شد و فقط پس از گذشت دو سال در ارديبهشت ماه ۱۳۱۵ توليد همين پل به نقطه نهايي رسيد. يكي از اهميت ترين ويژگي هاي پل ورسك، زيبايي مهندسي و طراحي آن ميباشد كه سبب شده تا اين پل تبديل به يك عدد از جذاب ترين و خاص ترين پل هاي ايران، حتي خاورميانه لقب بگيرد.

اگر به استان مازندران سري زديد و وارد منطقه سوادكوه شديد، به شما پيشنهاد مي نماييم تا حتماً به روستاي ورسك رفته و از پل ورسك مشاهده داشته باشيد و مشاهده كنيد كه چگونه يك پل حياتي پيشين بيش از ۸۰ سال از ايجاد آن، كماكان كليدي اقتدار و مقاوم به فعاليت خويش ادامه مي دهد.

جنگل راش

جنگل راش هم يكي از مشهور ترين و فوق العاده ترين جاذبه هاي سوادكوه به حساب مي آيد. در واقع در همين جنگل ها شاهد نوع هاي كميابي از درختان راش هستيم. زيبايي اين حيطه و جلوه فوق العاده آن، منجر شده تا كساني كه شيدا درختان و كمپينگ در دل بيشه ها هستند، به سوادكوه آمده و از همين جنگل قشنگ بازديد داشته باشند. بهترين زمانه براي بازديد از جنگل راش سوادكوه، در اواسط بهار تا اوايل زمستان است، اما درصورتيكه عاشق فصل پاييز هستيد، به شما پيشنهاد مي كنيم كه در همين زمانه سري به بيشه راش اين منطقه زده و برگ ريزان طبيعت اين جنگل را حساس شروع فصل پاييز به نظاره نشينيد. بيشه راش در حيطه سوادكوه، ۵۰ كيلومتري شيرگاه و در روستاي سنگده واقع شده است

ارفه كوه

يكي از جاذبه هاي سرسبز سوادكوه، ناحيه جنگلي خوش آب و هوا به اسم ارفه كوه هست كه در منطقه البرز واقع شده است، البته از توابع استان مازندران و شهرستان سوادكوه به حساب مي آيد. ارفه كوه چشم انداز فوق العاده اي داراست و همين مكان به اكثري از قله هاي پر اسم و رسم منظره دارد. شما مي توانيد به راحتي در حيطه ارفه كوه تنوع مضاعف متعددي از حيوانات را مشاهده كنيد. گراز، گرگ پلنگ و خرس تنها قسمتي از گونه هاي جانوري ميباشند كه در حوزه‌ ارفه كوه مي اقتدار آن ها را يافت. درصورتيكه علاقه مند مي‌باشيد تا يك كمپينگ فوق العاده در ناحيه سوادكوه داشته باشيد، به شما پيشنهاد مي كنيم تا در فاصله ۹۰ كيلومتري ساري وارد منطقه ارفه كوه شده و از اين گيرايي فوق العاده تماشا داشته باشيد. اما حتماً تجهيزات ضروري و اضطراري را به همپا خويش بياوريد تا در ارتفاع كمپينگ در گير خلل نشده و بتوانيد كمپ زياد خوبي در حوزه‌ ارفه كوه داشته باشيد.

سوغات سوادكوه

مطمئنا هنگامي كه به يك شهر هجرت مي كنيد، يكي از از هيجان انگيز ترين فعاليت هايي كه مي توانيد انجام دهيد، خريد سوغاتي هاي آن شهر است. خريد كردن سوغاتي به جهت عزيزان و آشنايان همين مزيت را دارد كه به آن ها نشان مي بدهيد كه در طول سفر خويش به يادشان بوده‌ ايد. منطقه سوادكوه حساس سوغاتي هاي متفاوتي مي باشد كه مي توانيد آن ها را خريداري كرده و براي دوستان عزيز و آشنايان تان به شهرهاي خود ببريد.

از حياتي ترين سوغاتي هاي سوادكوه مي قدرت به گياهان دارويي مانند گل گاوزبان، لاري، تشي گز و سبزي هاي محلي اشاره كرد. از سوي ديگر چنانچه قصد داريد تا سوغاتي هاي خوشمزه منطقه سوادكوه را خريداري كنيد، به شما سفارش مي كنيم تا به سراغ خوراكي هايي مثل پشت زيك، قماق، حرفه به رشته و آغوزنون رفته و همين شيريني هاي محلي فوق العاده را خريداري كنيد. اگر هر يك از همين شيريني ها را ميل كنيد، متوجه مي گرديد كه در ناحيه سوادكوه چه شيريني هاي خوشمزه و فوق العاده اي توسط مردم همين شهرستان پخته مي شود.

از ديگر سوغاتي هايي كه مي توانيد در منطقه سوادكوه خريداري كنيد، مي توان به صنعت هاي دستي اشاره كرد. صنايع چوبي دست، بافته هاي ابريشمي، نمدمالي، گليم بافي، پارچه هاي دليجي و جاجيم بافي از كليدي ترين صنعت هاي دستي سوادكوه به حساب مي آيد كه مي توانيد آن ها را به تيتر سوغاتي به جهت دوستان خوب و آشنايان تان خريداري كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد