نحوه متعادل كردن انرژي چي در فنگ شويي

۲ بازديد

انسانها، حيوانات، گياهان، حتى اشياي بيجان مانند صندلي، ميز يا ساختمان همه و همه در اطراف خود ميدانها و فركانسهاي مختلف انرژي دارند كه با هم تبادل انرژي انجام ميدهند و بر روي يكديگر اثر مي گذارند. بعضي اوقات همديگر را تضعيف و گاهي اوقات نيز همديگر را تقويت مي كنند. شما نيز دائما در حال تبادل انرژي با همه چيزهاي ي كه در اطرافتان ميباشند اعم از اشياء، حيوانات، گياهان، انسانها و غيره هستيد. به عنوان مثال هنگامي كه شما با افراد غمگين و يا افسرده رفت و آمد مي كنيد، خود نيز افسرده ميشويد. اين در مورد رفت و آمد با افراد شاد نيز صدق مي كند و شما را شادتر و خوش بين تر مي كند. اين امر به دليل تبادل انرژي با چنين افرادي ميباشد. اينكه چه نوع انرژي هايي داريد نيز باعث ميشود تا سطح انرژي ديگران را پايين يا بالا ب بريد.

از نظر فنگ شويي ميزان انرژي به چه مواردي بستگي دارد؟

شما بر سطح انرژي، نوع انرژي اشخاص نيز متفاوت است. گاهي اين انرژيها با هم هماهنگ هستند و همديگر را تقويت مي كنند و يا ممكن است نوع انرژي بعضي اشخاص با هم در تضاد باشد، در اين صورت احساس خوبي نسبت به هم نخواهند داشت و همه اينها به دليل تبادل انرژي هايي است كه بين افراد صورت مي گيرد. بنابراين نوع، كيفيت، حركت و همچنين ميزان انرژي موجود در خانه و محل كار و هر مكان ديگري، و نوع انرژي شما نيز مي تواند بر سلامت جسمي و روحيتان و مسائل ديگر همچون احساس آرامش در يك مكان و يا احساس نامطلوب در مكاني ديگر تاثير بگذارد.بنابراين جريان داشتن درست و مناسب انرژي چي بسيار مهم است.

چرا بعضي از مكان ها داراي انرژي مثبت و برخي ديگر داراي انرژي منفي هستند؟

خانه ها و مكانهاي مختلف، هر كدام مان ند انسانها انرژي دارند. شما نيز اين توانايي را داريد كه با ورود به يك مكان، انرژي آن مكان را حس كنيد و نوع انرژي آن مكان را دريافت كنيد. بعضي از خانه ها انرژيهاي شادي دارند، بنابراين هنگام انتخاب خانه به حستان اعتماد كنيد. همان طور كه با ديدن اشخاص مي توان تا حدودي به درون آنها پي برد، با ديدن خانه ها و ساختمانهاي مختلف نيز ميتوان تا حدودي به انرژي آنها پي برد. بدين صورت كه يك مكان ميتواند احساس راحتي و شادي و مكان ديگري احساس غم و ترس و گيجي را در ما به وجود اورد و همه آنها به نوع انرژيهاي ثبت شده در آن مكان و يا نوع دكوراسيون و معماري مكان نيز بستگي دارد. هر اتفاقي كه در يك مكان ميافتد و يا احساسات و افكار اشخاصي كه در آنجا حضور دارند و حتي انرژي صحبتهاي آنها، در تمام اتم هاي فضا و ديوارها و اثاثيه أن مكان ثبت و ضبط ميشود و شما ميتوانيد با استفاده از تواناييهاي انرژيتيك خود و تبادل انرژي، انرژيهاي آن مكان را دريافت كنيد و تشخيص دهيد كه آيا اين انرژيها مثبت هستند يا منفي.

بنابراين هنگامي كه وارد مكاني كه امواج منفي دارد ميشويد به دليل تبادل انرژي كه وارد بدنتان ميشود ممكن است دچار سردرد، حالت تهوع و سنگيني شويد و يا حتي در قسمتهاي مختلف بدن احساس درد كنيد، در اين صورت لازم است مكان مورد نظر را ترك كنيد تا سطح انرژي تان پايين نيايد. براي خارج كردن أمواج منفي نيز حتماً دست و پا و صورت تان را با آب سرد بشوييد. البته مكانها را ميتوان با پاكسازي و يا رنگ كردن و با توجه به نكات مختلف فنگ شويي درمان كرد؛ همان طور كه يك فرد افسرده را نيز با روان درماني و كار كردن روي او، ميتوان دوباره شاد كرد.

آلوده شدن انرژي چي چگونه اتفاق مي افتد و چه مضراتي دارد؟

فنگشويي به حركت انرژي چي توجه دارد. اين انرژي، معمولا در حركت است و حركت آن به صورت مستقيم و كمي موج دار است، مانند حركت شعله شمع و يا حركت دود در هوا. اما در بر خورد با موانع مختلف، ساكن و يا تند ميشود و يا تغيير جهت ميدهد. بهترين حالت در زندگي و چيدمان وسايل، وقتي است كه در آن نيروي انرژي چي بتواند در مكانهاي مختلف مانند جويباري آرام يا نسيمي ملايم جريان داشته باشد. انرژي چي به خودي خود ماهيتي مثبت دارد، اما با توجه به شرايط محيطي ميتواند به انرژي منفي تبديل شود كه به آن ((شاچي shachi يا شار )) گفته ميشود كه براي انسان مضر ميباشد.

كساني كه براي مدت طولاني در معرض شاچي يا انرژي چي الوده قرار ميگيرند، بعد از مدتي، انرژيشان كم ميشود، يا افسرده ميشوند و يا به بيماريها و مشكلات مختلفي در زندگي دچار ميشوند

۱۴ مورد كه باعث آلوده شدن انرژي چي مي شود:

  1. اگر چي راكد بماند و در نقاطي از خانه متوقف و يا ساكن شود و نتواند جريان آزادانهاي در خانه داشته باشد به انرژي مخرب شاچي تبديل ميشود. كه در اين صورت مانند بركه اي است كه از جلبكها پوشيده شده و آب آن كدر و الوده است. اين انرژي منفي ميتواند باعث خستگي، عدم تمركز، افسردگي و از دست دادن سلامت و ثروت شود. حتي ممكن است احساس كنيد با وجود تلاشهاي شما مانعي در سر راه رسيدن به خواسته ها و آرزوهايتان وجود دارد و مدام بدشانسي ميآوريد. معمولا در مكانهايي كه تاريك است و يا ريخت و پاش و بي نظمي وجود دارد و يا مكانهايي كه بدون استفاده ميباشد، انرژي چي راكد و آلوده ميشود. بنابراين از بي نظمي بيرهيزيد و مكانهايي را كه بدون استفاده هستند، هر از چند گاهي گردگيري و در و پنجره آن قسمت را باز و بسته كنيد.

همچنين هر چند وقت يك بار بعضي از اثاثيه مانند مبلمان را جابه جا كنيد و يا تكان دهيد تا انرژياي را كه در زير اين اثاثيه محبوس ماندهاند، به حركت در أآوريد. تغي ير دكوراسيون منزل نيز ميتواند به تغيير و حركت انرژي در خانه كمك كند. بنابراين اگردچار ركود انرژي شده ايد . انرژي چي در وسايلي كه گوشه هاي منحني و گرد دارند جريان سالمتر و بهتري دارد، اما در حتما وسايل خانه تان را جابه جا كنيد. بهتر است مبلمان و تختخواب و اثاثيهاي از اين قبيل با ديوار به اندازه چند سانتي متري فاصله داشته باشند تا انرژي بتواند به راحتي در پشت آنها حركت كند. گوشه ها و تقاطع ديوارها نيز انرژي راكد ميماند، بنابراين بهتر است در گوشه ها از يك گياه يا منبع نور مان ند آباژور و يا يك آب نما استفاده كنيد

  1. . اگر اين انرژي به صورت جريان شديد باشد، نيز به شاچي تبديل ميشود كه مثل طوفان يا سيل است و باعث پراكندگي چي ميشود و در اين حالت بيش از حد احساس اضطراب و هيجان مي كنيد، زود عصباني ميشويد، بدون هيچ دليلي دلشوره داريد، به شك و دودلي ميافتيد، در روابطتان احساس ناپايداري خواهيد كرد و ارتباط با ديگران براي شما سخت خواهد شد. حركت انرژي چي در راهروهاي باريك و بلند بسيار شديد ميشود؛ بنابراين از ساخت اين گونه راهروها خود داري كنيد. البته شما ميتوانيد وقتي سرعت انرژي بالاست با استفاده از وسايل سنگين مثل مبلمان، مجسمه هاي سنگين و يا حتي استفاده از ميز، گلدان و آباژور در سر راه انرژي چي، سرعت آن را پايين بياوريد.
  2. تشعشعات الكترومغناطيسي ساخته دست بشر ميتواند انرژي چي را الوده كند. انرژي چي در برخورد با امواج بي سيم، مايكروويو، كامپيوتر، موبايل، كابلهاي هواي ي برق، ماهواره و غيره ماهيت منفي پيدا مي كند و اين امواج بخصوص روي سلامت انسان تاثير بسيار مخربي دارند. تلويزيون، كامپيوتر و ماكروويو وسايلي هستند كه در حالت خاموش نيز امواج الكترومغناطيسي نيد برق آنها را از پريز بكشيد و يا توليد ميكنند كه بهتر است هنگامي كه از آنها استفاده نمي كنيد در داخل محفظه اي نگه داريد و يا روكشي روي آنها بيندازيد. سعي كنيد در هنگام خواب كه بدن انسان بيشترين انرژي را دريافت مي كند وسايل الكتريكي و برقي و همچنين موبايل در نزديكي خود قرار ندهيد.
  3. استفاده زياد از مواد مصنوعي مثل لباسهايي با جنس نايلون و يا مواد شيميايي مثل واينكس جوهر نمك و غيره نيز از ديگر عوامل الوده كننده انرژي چي ميباشند.
  4. انرژي چي در وسايلي كه گوشه هاي منحني و گرد دارند جريان سالمتر و بهتري دارد، اما برخورد با اجسام و گوشه هاي نوك تيز و شكسته به شاچي تبديل ميشود كه مانند تيري نامرئي و سمي به سوي شما پرتاب ميشود. به همين دليل براي جريان داشتن چي به صورت مثبت بايد از وسايل نوك تيز اجتناب كرد. مثلا اثاثيه اي كه لبه گرد دارند بهتر از وسايل نوك تيز است. در آپارتمانها و خانه هاي ي كه گوشه ها و زواياي تيز، برآمدگي ديوارها، ستونها، گوشه هاي ميز، چاقوها، سيخها و غيره دارند، همه و همه باعث ميشوند تا چي بعد از برخورد با اين زواياي تيز، آلوده شود و امواج منفي به وجود آيد. اين مقدار شاچي به اندازه و ارتفاع زوايا بستگي دارد كه باعث دلهره و اضطراب و همچنين مشاجره بين افراد ميشوند و م مكن است روي سلامتي شما نيز تاثير منفي داشته باشد. زواياي تيز را ميتوان با آب نماها، گياهان، درختچه هاي تزئيني، پارچه و يا يك گوي كريستالي پوشاند. ميتوانيد با استفاده از سمباده بعضي از گوشه هاي تيز را به گوشه هاي گرد تبديل كنيد. در مورد ستونهاي با زواياي تيز نيز ميتوانيد از گياه خيزران (بامبو) در اطراف آن استفاده كنيد و يا گياه پيچك را دور ستون بپيچيد تا باعث كاهش اثر منفي آن شود. حتي ميتوانيد با استفاده از ورقه طلقي بزرگ و زيبا دور ستون را به صورت استوانه بپوشانيد.

نكته: اگر تيرهاي سمي ديده نشوند كمتر ميتوانند تهديد به حساب آيند.

  1. از عوامل ديگري كه باعث آلوده شدن انرژي ميشود كثيفي، چرك، گرد و خاك و تمام چيزهاي ي است كه محيط زندگي را آلوده مي كند. اين آلودگيها انرژي منفي را منتشر مي كند، بنابراين نظافت يكي از اركان مهم فنگشويي است.

نكته: اگر اين آلودگيها درون محفظه اي باشند با وجود امواج منفي و مخرب، شاچي كمتري را به محيط پخش مي كنند. به عنوان مثال ظرفهاي كثيفي كه در درون ماشين ظرفشوي ي قرار دارند و يا لباسهاي چركي كه در درون محفظه اي بسته نگهداري ميشوند، به دليل اينكه ديده نميشوند و در محيط بسته هستند، كمتر ميتوانند امواج منفي توليد كنند.

استفاده از عدد كوا مرتبط مي تواند به جريان انرژي و ثروت كمك كند.

  1. هر حادثه و يا اتفاقي كه در يك خانه ميافتد حتي رفتارها و صحبتهاي افراد ساكن در يك مكان، در فضا و همچنين در ديوارها، كف و وسايل موجود در آن خانه و مكان ثبت ميشود و انرژي آن محيط را آلوده مي كند. بنابراين خيلي مهم است كه قبل از اسباب كشي و يا خريد خانه و يا اجاره مغازهاي علاوه بر اينكه به تاريخ ساخت ان مكان توجه كنيد، از چگونگي زندگي ساكنان قبلي مكاني كه ميخواهيد در آنجا زندگي يا كار كنيد مطلع شويد. زيرا شخصي كه براي سالها در مكاني زندگي ميكند، ناخوداگاه انرژيهاي ان مكان را تغيير ميدهد و يا بر اثر حوادث مختلف، انرژي آنجا آلوده ميشود. اين تغيير و آلودگي انرژي، روي زندگي شما نيز تاثير مخرب مي گذارد. بنابراين خيلي پاكسازي كنيد.

مهم است مكاني را كه ميخواهيد در آن زندگي كنيد، حساسيت اين انرژي به قدري است كه حتي در برخورد با اعمال و گفتارهاي ناپسند نيز از مثبت به منفي تغيير ماهيت ميدهد. بنابراين سعي كنيد همواره از كلمات مثبت و زيبا استفاده كنيد

همچنين دعاها را با صداي بلند ادا كردن در بالا بردن سطح انرژي موثر است.

  1. محله، نوع فرم بنا، معماري، جهت جغرافياي ي ساختمان، زيباي ي و نوع مصالح به كار رفته در ساختماني كه در آن زندگي مي كنيد بسيار مهم است و ميتواند جريان چي را تغيير دهد و يا آلوده كند.
  2. تاريكي باعث ألوده شدن چي ميشود، بنابراين در هر كجا كه ميخواهيد انرژي را تقويت كنيد يك چراغ روشن بگذاريد.
  3. نوربسيار شديد نيزاز عواملي است كه باعث آلوده شدن انرژي چي ميشود. درمكانهايي كه پنجره هاي زياد و بلندي دارد و نور شديدي به محيط وارد ميشود، از پرده ها براي تنظيم نور استفاده كنيد
  4. نورهاي مصنوعي و يا لامپهاي فلورسنت نيز بر انرژي تاثير مي گذارند. بنابراين در طول شب چراغها را بدون محافظ نگذاريد.
  5. رطوبت زياد باعث ميشود تا قابليت نفوذاشعه ماوراء بنفش خيلي بيشتر شود و انرژي چي را آلوده كند
  6. گرما و سرماي شديد نيز باعث آلوده شدن انرژي ميشود، بنابراين هميشه دماي خانه را به حالت متعادل نگه داريد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد